تکنولوژی

نشست امنيت در فضاى تبادل اطلاعات در دفتر نهاد رياست جمهورى تشكيل شد

ایسنا – نشست امنيت در فضاى تبادل اطلاعات، با حضور دبير شوراى اطلاع‌رسانى، دبير شوراى امنيت در فضاى تبادل اطلاعات، معاون فنى دبيرخانه‌ى شوراى عالى‌ اطلاع‌رسانى، نمانيدگان ويژه‌ى كليه‌ى دستگاه‌هاى كشور و نماينده‌ى انجمن شركت‌هاى انفورماتيك و چند تن از مشاوران و اساتيد متخصص دانشگاهى در دفتر نهاد رياست‌جمهورى برگزار شد.

خسرو سلجوقى، معاون فنى دبيرخانه‌ى شوراى اطلاع‌رسانى، در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فناورى اطلاعات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به فيلتر و امنيت در فضى‌ تبادل اطلاعات، گفت: بيشتر كشورها بر موضوع يك درصد «فساد» تمركز كرده‌اند و 99 درصد باقى‌مانده فراموش شده است،در حالى كه امنيت لازم در اين بخش به مراتب سنگين‌تر و بيشتر از امنيتى است كه هميشه ما در آن يك درصد به دنبال آن بوديم و بخش عمده‌ى تجارت الكترونيكى و تبادل اطلاعات در اين قسمت (99 درصد) اتفاق مى‌افتد، بنابراين بايد در اين بخش اطمينان از واقعى بودن فروشنده، خريدار، پول و اجناس حاصل شود كه تمام اين موضوعات در بخش امنيت جاى مى‌گيرد.

سلجوقى، اظهار داشت: اين امنيت به گونه‌اى است كه بايد تمام شبكه‌هاى سرويس‌دهنده در داخل و خارج كشور را به نحوى با واقعيت بررسى و كنترل كنيم و ضريب اطمينان بالايى (نزديك 100 درصد) را به دست آوريم.

معاون فنى دبيرخانه‌ى شوراى عالى اطلاع‌رسانى، گفت: در كشورهاى ديگر در خصوص اين بحث تجربه‌ى سنگينى را پشت سرگذاشته و اين فضاى اعتماد را ايجاد كرده‌اند، بنابراين ما نيز كليه‌ى دستگاه‌ها را آگاه كرديم كه سيستم‌ها را از لحاظ امنيتى تقويت كنند و اين اطمينان حاصل شود كه در اين بخش مشكل خاصى براى مردم به وجود نخواهد آمد.

وى، گفت: از بخش خصوصى و دولتى درخواست كرديم كه به تدوين سند برنامه‌ى راهبردى امنيت در فضاى تبادل اطلاعات كمك كنند و طبيعى است كه در صورت تدوين اين برنامه، اهداف، روش‌هاى اجراى قوانين و مقررات و بودجه و منابع به بخش‌هاى مختلف در نظر گرفته مى‌شود.
سلجوقى، افزود: همچنين در اين نشست، در مورد تجربيات جهانى در اين بخش بحث شده و در ضرورت توجه به اين بحث در تمامى مقولات تأكيد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا