تکنولوژی

نيمی از آلمانی ها آنلاين هستند

ایسنا – بر اساس بر آورد‌هاى صورت گرفته در آلمان از هر دو نفر در اين كشور يك نفر به شبكه جهانى اينترنت دسترسى دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا) از برلين، اداره‌ى فدرال آمار آلمان اعلام كرد، در سه ماهه‌ى نخست سال گذته 38 ميليون نفر از شهروندان اين كشور ”آن لاين“ بوده‌اند. اين ميزان معادل 52 درصد جمعيت 10 سال به بالاى آلمان محسوب مى‌شود.

اين در حالى است كه يك سال پيش از آن تنها 46 درصد اين گروه جمعيتى در آلمان از اينترنت استفاده مى‌كردند. بر اين اساس، آلمان در سطح اروپا در زمينه‌ى ميزان استفاده از اينترنت در رده‌هاى ميانى قرار دارد.

در حالى كه در كشورهايى مانند دانمارك يا سوئد بيش از 70 درصد جمعيت بالاى 16 سال از اينترنت استفاده مى‌كنند، در اسپانيا اين ميزان 37 درصد و در ايتاليا 29 درصد است.

بر اساس مطالعات صورت گرفته در آلمان 56 درصد مردان و 47 درصد زنان از اينترنت استفاده مى‌كنند. در ميان زنان مسن ميزان تمايل به استفاده از اينترنت اندك است، در حالى كه در ميان جوانان، سهم زنانى كه از اينترنت استفاده مى‌كنند، از مردان بيشتر است. در آلمان به ويژه براى آشنا ساختن افراد مسن با نحوه‌ى استفاده از اينترنت كلاس‌هاى ويژه‌اى برگزار مى‌شود.

هم‌چنين از سال 1998 تا سال 2003 سهم خانواده‌هاى آلمانى كه داراى رايانه‌ى شخصى هستند، از حدود 40 درصد به 60 درصد افزايش يافته است. از سوى ديگر تجارت الكترونيكى نيز در ميان آلمانى‌ها رو به گسترش است، به‌طورى‌ كه 38 درصد استفاده كنندگان از اينترنت در آلمان اقدام به خريد و فروش اينترنتى مى‌كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا