تکنولوژی

ياهو محبوب‌ترين پست الكترونيك براى كاربران ايرانى است

ایرنا – يك كارشناس فناورى اطلاعات و ارتباطات در اصفهان گفت: با وجود انواع سرويس‌هاى‌ پست الكترونيكى رايگان و پر ظرفيت در شبكه جهانى اينترنت، كاربران ايرانى همچنان (YAHOO) را به هنگام استفاده از اينترنت ترجيح مى‌دهند.

>محمودرضا نيكخواه> در گفت‌وگو با ايرنا گفت: بسيارى از كاربران ايرانى در اولين تجربه خود از گفت‌وگوى اينترنتى (CHAT) به سراغ محيط مى‌روند و بدين سبب در مراجعت بعدى نيز ياهو را ترجيح مى‌دهند.

وى ادامه داد: هنوز در ايران كاربران زيادى داراى سايت شخصى نيستند، به همين دليل بيشتر كاربران به سمت استفاده از سرويس‌هاى‌ ميل رايگان به ويژه ياهو مى‌روند.

نيكخواه گفت: در نظرسنجى سايت ايتنا، ياهو با 61 درصد از مجموع آرا به عنوان كاربردى‌ترين اى‌ميل ايران شناخته شد.

وى يادآورشد: با توجه به اينكه اكثر بازديدكنندگان اين سايت افراد متخصص و داراى سايت‌هاى شخصى و كارى هستند، مشخص مى‌شود كه همچنان سرويس ياهو نزد ايرانيان محبوب است.

به گفته وى، با وجود ورود سرويس پر ظرفيت ميل سايت گوگل (MAIL-G) به عرصه رقابت بين سايت‌هاى بزرگ اينترنتى، هنوز ايرانى‌ها چندان به استفاده از سرويس MAIL-G علاقه‌اى نشان نداده‌اند.

نيكخواه يادآور شد: البته سرويسى ميل گوگل هنوز در مراحل آزمايشى خود به سر مى‌برد و از طريق دعوت كاربران INVITE مى‌توان در آن ثبت نام كرد.

در نظر سنجى كه سايت اخبار فناورى اطلاعات ITNA در بخش نظرسنجى‌ها تحت عنوان كاربردى‌ترين اى‌ميل ايرانيان انجام گرفت، از كاربران خواسته شده بود كه نوع اى‌ميل خود را ز ميان گزينه‌هاى ياهو، هات ميل، سرويس ايميل‌هاى رايگان ديگر و يك سايت رسمى كارى انتخاب كنند.

سرويس ياهو 61 درصد، سرويس هات ميل 17 درصد و سرويس‌هاى رسمى 13 درصد از كل آرا را جذب كردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا