تکنولوژی

خاتمی: قرارداد اپراتور دوم ارزنده ترين قرارداد و به مصلحت کشور است

ایرنا – سيد محمد خاتمى رييس جمهور قرارداد اپراتور تلفن همراه كشور را ارزنده‌ترين و سنجيده‌ترين قرارداد كه به مصلحت كشور است ، دانست.

سيد محمد خاتمى كه به استان آذربايجان شرقى سفر كرده است در آيين بهره بردارى از 184 طرح مخابراتى تصريح كرد: به لحاظ امنيتى، اقتصادى ، فناورى و انتقال تكنولوژى ، قرارداد مزبور بسيار سنجيده است.

او گفت براساس قرارداد اپراتور دوم تلفن همراه ظرف دو سال‌ پنج ميليون شماره به متقاضيان واگذار مى شود.

رييس جمهور كه در جمع مسوولان مخابراتى آذربايجان شرقى سخن مى گفت ، تلاش‌هاى انجام شده در عرصه ارتباطات و فناورى اطلاعات كشور را بسيار فراتر از پيش‌بينى‌هاى انجام شده در قالب برنامه‌هاى توسعه دانست.

او افزود: امروز جمهورى اسلامى ايران حتى خدمات فنى خود را در عرصه ارتباطات و فناورى اطلاعات به كشورهاى ديگر صادر مى‌كند.

خاتمى با اشاره به موقعيت ژئواستراتژيك و جغرافيايى سياسى ايران، اين موقعيت را ممتاز خواند و اضافه كرد ايران نقطه اتصال شرق به غرب است، لذا سرمايه‌گذارى در عرصه ارتباطات و اطلاعات بسيار حايز اهميت مى باشد.

رييس جمهور در عين حال كميت در عرصه مخابرات، ارتباطات و اطلاعات را قابل توجه دانست و بر لزوم بالابردن كيفيت خدمات در اين بخش در كشور تاكيد كرد.

او فناورى اطلاعات و ارتباطات را پشتوانه اصلى قدرت نظامى و اقتصادى كشورها در جهان كنونى دانست و بيان داشت ارتباطات و اطلاعات نقش بسيار ممتازى در گسترش علم و دانش دارند.

خاتمى خاطرنشان كرد: سرمايه گذارى در عرصه ارتباطات و اطلاعات با هدف اعتلاى كشور امر لازمى است و خوشبختانه دستاوردها در اين عرصه از حد برنامه‌هاى توسعه بسيار جلوتر است.

او سخنانش را با اين جمله كه اميدوارم خدمتگزارى صادق و بى توقع باشيم كه به خدمت به مردم افتخار مى كنيم، پايان برد.

گزارش ايرنا حاكى است قبل از سخنان رييس جمهورى، احمد معتمدى، وزير اتباطات و فناورى گزارشى از فعاليت‌هاى اين وزارتخانه در عرصه مخابرات و ارتباطات ارايه داد.

وزير ارتباطات و فناورى اطلاعات گفت: هدف اصلى اين وزارتخانه به روز رساندن ارتباطات در همه نقاط كشور است.

احمد معتمدى افزود: بر اساس برنامه‌ريزى‌هاى صورت گرفته تا پايان برنامه سوم توسعه ارتباطات كشور به روز خواهد رسيد.

او اظهار داشت: با توجه به ظرفيت‌هاى موجود در بخش مخابرات و با شتاب فعلى كه اين بخش در پيش گرفته است ، ايران مى تواند حرف اول را در منطقه بزند.

معتمدى گفت هم اكنون 15 ميليون و 340 هزار تلفن ثابت دايرى با ضريب نفوذ 23 درصد در كشور وجود دارد.

او تعداد تلفن‌هاى ثابت كشور در سال 76 را بيش از 6 ميليون شماره با ضريب نفوذ ده درصد اعلام كرد.

وزير ارتباطات و فناورى اطلاعات افزود :در بخش روستايى نيز هم اكنون 40 هزار روستاى كشور با ضريب نفوذ 10 درصد داراى امكانات تلفن ثابت هستند، اين در حالى است كه رقم فوق در سال 76 حدود 15 هزار روستا را شامل مى‌شد.

معتمدى همچنين تعداد تلفن‌هاى همراه را در كشور 3 ميليون و 450 هزار شماره اعلام كرد و گفت: پيش بينى مى‌شود با برنامه‌ريزى‌هاى انجام يافته تا پايان برنامه چهارم توسعه كشور اين رقم به 8 ميليون شماره برسد.

او افزود: در شهريور ماه سال 76 تعداد تلفن‌هاى همره كشور 135 هزار شماره بود.

او خطوط اصلى فيبر نورى كشور را 750 كيلومتر عنوان كرد و اظهار داشت: هم اكنون تعداد كاربران شبكه ديتا در كشور به 5 ميليون نفر مى‌رسد.

او وضعيت استان آذربايجان شرقى در بخش ارتباطات را مطلوب توصيف كرد و گفت: هم اكنون اين استان در بخش تلفن ثابت با دارا بودن يك ميليون و 191 هزار شماره دايرى در وضعيت بسيار مناسب قرار دارد.

وزير ارتباطات و فناورى اطلاعات افزود اين در حالى است كه تعداد تلفن‌هاى ثابت آذربايجان شرقى در سال 76 بيش از 442 هزار شماره بود.

معتمدى تصريح كرد: ضريب نفوذ تلفن ثابت استان 29 درصد است كه نسبت به كل كشور رقم بالاترى را در بر مى‌گيرد.

به گفته او، 763 روستاى آذربايجان شرقى داراى تلفن خانگى است كه با برنامه‌ريزى‌هاى صورت گرفته اين رقم به يك‌هزار روستا خواهد رسيد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا