تکنولوژی

احشاء گاو، هاردديسک آتى شما!

کامتونت – به گزارش سايت نيوز، سيليکون گداخته، مولکولهاى طراحى شده و حتى پروتئين گلبولهاى گاو ميتوانند روزى براى ذخيره اطلاعات کامپيوتر يا تلفن سلولى شما مورد مصرف قرار گيرد.

عقيده کارشناسان براساس توسعه دادن هارددرايوها، کارتهاى حافظه فلش و ساير دستگاههايى است که براى ذخيره اطلاعات بکار ميروند و يا حتى جايگزينى اين ابزار با وسايلى است که از ايده هاى جديد ساخته ميشوند. تکنولوژى جديد قطعا به نفع مصرف کنندگان است اما مخارج سنگينى را به کارخانجات تحميل ميکند

نانومگنتيکز انگلستان در حال کار روى روشى براى وارد کردن يک ذره مغناظيس شه به داخل يک کره Ferittin است که نوعى پروتئين حيوانى ميباشد. وقتى اين پروتئين ها در يک رديف قرار گيرند، مغناظيس بودن آنها ميتواند معرف 1 باشد که در مقابل 0 قرار دارد، يعنى آنچه اساس اطلاعات ديجيتالى محسوب ميشود.

حرارت براى اکثر سازندگان نيمه هادى هاى صنعت الکترونيک مشکل ساز است اما براى نانوچيپز تکنولوژى، نقطه اميد محسوب ميشود. يک ميله نازک ميکروسکوپى بالاى يک قطعه سيليکون شناور ميشود و سريعا تا 600 درجه سانتى گراد گرم ميگردد. در همان لحظه، کريستال سيليکون زير اين ميله بى نظم ميشود و 1 را نشان ميدهد. Ovonics نامى است که به وسايلى اطلاق ميشود که از اين روش استفاده ميکنن. با اين روش ميتوان اطلاعاتى بيشتر از سى دى و دى وى دى ذخيره کرد زيرا ميله حرارت دهنده بسيار نازک است و نقاط بيشترى را ميتواند بنويسد. نانوچيپز ميگويد که يک چيپ 1 اينچ مربعى ميتواند يک ترابيت اطلاعات را نگه دارد. نمونه هاى اين وسايل تا سال آينده در دسترس خواهد بود اما توليد انبوه آن در سال 2006 آغاز خواهد شد.

استفاده از مولکول براى ذخيره اطلاعات هم ايده جديدى است و عملکرد آن مانند ذخيره آب در اسفنج است. زتاکور ZettaCore که روى اين طرح کار ميکند، مولکول کامپلکسى ساخته که ميتواند تا 8 الکترون را گرفته يا رها کند. بسته به تعداد الکترونهاى گرفته شده، هر مولکول در يک سطح ولتژ قرار ميگيرد که ميتواند بعنوان ديتا خوانده شود پس هر مولکول ميتواند معرف 4 بيت ديتا باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا