تکنولوژی

توضيحات مدیر روابط عممی شرکت مخابرات درباره سازگاری گوشی های موبايل با شبکه

ایسنا – براى اينكه در كاركرد گوشى‌هاى تلفن همراه در كشور مشكلى پيش نيايد بايد شماره سريال انواع گوشى‌ها به شركت مخابرات اعلام شود.

”دكتر داود زارعيان” مديركل روابط عمومى شركت مخابرات ايران در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات ايسنا، افزود: هر نوع گوشى تلفن همراه كه به كشور وارد مى‌شود شماره سريال آن بايد به شركت مخابرات اعلام شود، تا ما بتوانيم آن را در شبكه‌ ثبت و تعريف كنيم و چنانچه اين كار صورت نپذيرد، امكان استفاده از گوشى ممكن نخواهد بود.

وى، اظهار كرد: قالب شركت‌هايى كه به صورت قانونى گوشى تلفن همراه وارد كشور مى‌كنند شماره سريال آن‌ها را به شركت مخابرات اعلام مى‌كنند.

وى، اضافه كرد: در برخى مواقع امكان دارد كه با وجود اعلام شماره سريال گوشى و ثبت آن در شركت مخابرات، گوشى تلفن همراه با شبكه سازگار نباشد كه در اين مواقع با انجام عمليات خاص از طريق برنامه‌هاى نرم‌افزارى و غيره گوشى مذكور با شبكه سازگار مى‌شود.

زارعيان با اشاره به اينكه در مجموع در اين زمينه در شبكه‌ى تلفن همراه مشكل خاصى وجود ندارد، گفت: به جزء چند مدل گوشى قديمى كه از رده خارج شده‌اند، در حال حاضر گوشى‌هاى تلفن همراهى كه در بازار وجود دارد با شبكه‌ى تلفن همراه كشور ازگارى دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا