تکنولوژی

برون سپارى هندى، همچنان رو به افزايش است

همکاران سیستم – بر اساس آمار Nasscom يا انجمن ملى شركت‌هاى نرم افزارى و خدماتى در دهلى، درآمد صادرات نرم افزار و خدمات هند در سال مالى متنهى به 31 مارس، با 5/30 درصد افزايش ، به 5/12 ميليارد دلار (8/6 ميليارد پوند) رسيده، در حالى كه اين رقم در سال گذشته، 6/9 ميليارد دلار بوده است.

آمار درآمد يادشده، شامل درآمد نيروهاى بيرونى (Outsource) و شركت‌هاى چند مليتى در هند است. در همين حال، 85 درصد اين درآمدها را مى‌توان مرتبط با بازارهاى آمريكا و انگلستان دانست.

رييس هيات مديره‌ى Nasscom گفته است:« با وجود چالش‌هاى پيش روى، همچون رشد اندك مخارج مرتبط با فناورى اطلاعات در سطح جهان، بهبود اشتغال مرتبط با فناورى اطلاعات در بازارهاى اصلى و تقويت ارزش روپيه در برابر دلار، صنعت نرم افزار و خدمات هند توانسته است رشد خود را حفظ كند و با همكارى با مشتريان خارج از مرزها، به قدرت رقابتى خود بيافزايند».

با برنامه‌ريزى‌هاى صورت گرفته، قصد بر اين است بازار نرم افزار و خدمات هند، تا 31 مارس 2005 رشدى معادل 32 درصد داشته باشد و درآمد اين بازار به 3/16 ميليارد دلار برسد.

از ميان درآمدى كه به آن اشاره شد، درآمد خدمات فناورى اطلاعات و محصولات و خدمات فناورى، 9/8 ميليارد دلار سهم داشته و درآمد ناشى از برون سپارى فرايند‌ها (با 46 درصد افزايش ) معادل 6/3 ميليارد دلار بوده و 7000 شغل جديد ايجاد كرده است. در همين حال، 65 درصد درآمد ناشى از برون سپارى را مى‌توان ناشى از فعاليت شركت‌هاى چند مليتى دانست.

منبع : Computer Weekly

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا