تکنولوژی

توليد تجهيزات راديوئي نسل سوم موبايل ، صدها ميليون دلار صرفه‌جوئي ارزي به همراه دارد

بسيار ضروري مي‌باشد و باعث صدها ميليون دلار صرفه‌جوئي ارزي و ايجاد اشتغال خواهد شد.

شبکه تحلیلگران تکنولوژی ایران ـ ایتان ـ مهندس صمدياني عضو هيئت علمي دانشکده علمي-کاربردي پست و مخابرات در گفتگو با ایتان گفت: از آنجاکه تکنولوژي روش دسترسي استفاده شده در نسل سوم موبايل (CDMA) بسيار پيچيده بوده و کشورهاي صاحب تکنولوژي به راحتي آن را در اختيار ما نخواهد گذاشت، لذا برنامه‌ريزي متخصصان داخلي براي رسيدن به آن تکنولوژي (با توجه به تجربیات ارزنده‌ای که متخصصین ما امروزه در زمینه تکنولوژی GSM بدست آورده‌اند) بسيار ضروري مي‌باشد و باعث صدها ميليون دلار صرفه‌جوئي ارزي و ايجاد اشتغال خواهد شد. علاوه بر اين از بعد نظامي نيز اين تکنولوژي در زمینه کدینگ و رمزنگاری سيار کاربرد داشته و جزء فناو‌ري‌هاي مهم محسوب مي‌گردد.
وی از برنامه‌ريزي براي ايجاد يک سيستم پایلوت موبايل نسل سوم (UMTS) در منطقه‌اي محدود، به عنوان یک طرح ملی نام برد و گفت: در این طرح می‌توان از تمام توان بخش دولتي و خصوصي و سرمايه‌گذاري خارجي استفاده کرد.
صمدیانی، پيشگامي در راه‌اندازي تکنولوژي‌هاي نوين مخابراتي، انجام تست‌های مختلف عملکرد شبکه نسل سوم موبايل، آشنایی با نحوه تعامل شبکه UMTS با شبکه GSM و آموزش متخصصان داخلي جهت بهره‌برداري شبکه تجاري UMTS را از جمله نتايج راه‌اندازي سيستم پایلوت موبایل نسل سوم عنوان کرد.
وی همچنین ارایه آموزش‌هاي تخصصي منطقه‌‌اي در زمينه UMTS، مهندسی معکوس و اخذ ايده جهت بومي‌سازي تکنولوژي نسل سوم موبايل و هموار شدن مسير تحقيقات در زمينه تحولات بعد از نسل سوم را از جمله نتایج دیگر این طرح دانست.
عضو هيئت علمي دانشکده علمي-کاربردي پست و مخابرات تصریح کرد: از آنجاکه اجراي اين پروژه نيازمند عزم ملي است، همراهي مادي و معنوي بخش دولتي و خصوصي اجراي اين امر را تسهيل خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا