تکنولوژی

مخابرات: مجوز تلفن اينترنتى پس از پرداخت تعرفه به شرکت هاى متقاضى داده مى شود

بخش خبر آى تى ايران – روابط عمومى شركت مخابرات ايران در اطلاعيه‌اى تاكيد كرده است كه از فعاليت‌هاى قانونى حمايت و با فعاليت‌هاى غير قانونى در عرصه‌ى ارتباطات كشور برخورد مى‌شود.
به گزارش سرويس ارتباطات ايسنا، اين روابط عمومى، اعلام كرده است: اين شركت همواره از فعاليت تمامى شركت‌هاى داخلى كه در بخش خصوصى در عرصه‌ى ارتباطات كشور به نحوى فعاليت داشته‌اند، حمايت كرده و طرح تغيير ساختار اين شركت كه اخيرا به مراحل كاملا اجرايى خود نزديك شده، جز آزاد سازى بخش مخابرات از انحصار دولتى و رونق بخشيدن به بخش خصوصى هيچ هدف ديگرى را تعقيب نمى‌كند، اما تفكر حمايت بخش خصوصى مانع از اين نخواهد شد كه اين شركت با هر نوع هرچ و مرج و زير پا گذاشتن قوانين و مقررات در شبكه‌ى ارتباطى كشور كه منجر به نا امنى شهروندان و ضرر و زيان اقتصادى و امنيت ملى است، مقابله نكند.
بر همين اساس دلايل جلوگيرى از فعاليت غيرمجاز برخى از شركت‌هاى عرضه كننده‌ى خدمات اينترنتى به شرح زير اعلام مى‌شود:‌

1- موضوع VOIP ( تلفن اينترنتى )
الف – مكالمات وارده‌ى بن الملللى (Termination) و يا مكالماتى كه از خارج كشور به ايران از طريق IP وارد مى‌شود.
ارائه‌ى اين سرويس در حال حاضر به دلايل قانونى به كلى ممنوع است. بنابراين، ارائه كنندگان اين نوع سرويس در هر محل و به هر نحوى – با توجه به وارد نمودن خسارات شديد اقتصادى و امنيتى به كشور – شناسايى و با آن‌ها طبق ضوابط برخورد قانونى خواهد شد.
ضمنا، برخى از شركت‌ها علاوه بر انتقال مكالمات غير قانونى به كشور، مبادرت به ترانزيت مكالمات بين المللى از طريق ايران مى‌نمايند كه اين فعاليت آن‌ها نيز به علت وارد كردن خسارات اقتصادى مضاعف به كشور و كمك به سود جويان كشورهاى خارجى مطلقا ممنوع مى‌باشد و موجب پيگرد قانونى خواهد شد.
ب – مكالمات صادره بين المللى (Origination) و يا مكالماتى كه از داخل كشور به خارج از طريق IP صادر مى‌شود )
اقدام كنندگان به ارائه‌ى اين نوع سرويس ‌بايد با دارا بودن شرايط زير در زمينه‌ى اخذ مجوز فعاليت، اقدام كنند:
– دارا بودن مجوز ISP،
– پرداخت تعرفه‌هاى مصوب،
– ارائه‌ى اطلاعات كامل نظير تعداد خط تلفن، محل استقرار و ليست تجهيزات به شركت مخابرات ايران، – در غير اين صورت فعاليت آن‌ها غيرمجاز به شمار آمده و پيگرد قانونى خواهد داشت،
– در ضمن برقرار هر نوع مكالمه‌ى تلفن بين شهرى از طريق اينترنت و يا IP غير مجاز مى‌باش. 2- بحث فيلترينگ و استفاده از تجهيزات ماهواره‌يى كماكان با توجه به مصوبات قانونى در زمينه‌ى فيلترينگ سايت‌هاى غيراخلاقى و همچنين نصب تجهيزات ماهواره‌يى غير مجاز اعلام شده و محدوديت‌ها و برخوردهاى قانونى لازم از طريق شوراى عالى انقلاب فرهنگى (شوراى عالى اطلاع رسانى) و توسط مراجع قضايى و شركت ارتباطات ديتا اعمال مى‌شود.
3- شركت‌هايى كه بدون دارا بودن مجوز ISP از اين شركت مبادرت به عرضه‌ى خدمات اينترنتى نمايند، از فعاليت آن جلوگيرى و تحت تعقيب قانونى قرار خواهند گرفت.
به همين لحاظ هر نوع فعاليتى در اين زمينه ‌بايد با هماهنگى كامل اين مراجع صورت پذيرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا