تکنولوژی

اطلاعيه انجمن صنفى ISP ها درباره تعطيل شدن مراکز خدمات اينترنت و تلفن اينترنتى

بخش خبر آى تى ايران – با توجه به تعطيل و پلمپ شدن تعدادى از شركت‌هاى ارائه دهنده‌ى سرويس‌هاى اينترنتى (ISP) و تلفن اينترنتى (VOIP)، انجمن صنفى كارفرمايان شبكه‌هاى اينترنتى اطلاعيه‌اى صادر كرد.
در اين اطلاعيه آمده است:
1- اين گونه برخوردها به هيچ وجه در خور شان صنف تحصيل كرده، فعال و جوان نبوده و لازم است من‌بعد مسؤولان و دست‌اندركاران مربوطه در فضايى شفاف و با رعايت موازين قانونى و حقوقى شهروندان اقدام كنند.
2- اين گونه برخوردها موجب سرخوردگى نيروهاى فعال و ورشكستگى آنان شده و تبعات اقتصادى آن يقينا تعداد زيادى از خانواده‌ها را تحت تاثير قرار داده و موجب بروز مشكلات براى مشتريان و دريافت كنندگان سرويس‌هاى آنان خواهد شد.
3- مردم عزيز و مشتريان سرويس‌هاى اين شركت لازم است در اين شرايط، ضمن درك موقعيت سرويس دهندگان از ايجاد مشكلات بيشتر خوددارى كرده و اجازه دهند تا با تصميم‌گيرى‌هاى صحيح و غير عجولانه موارد و مشكلات به تدريج حل شود.
4- شايسته است نحوه‌ى برخورد با تخلفات احتمالى صنفى مانند هرگونه فعاليت‌هاى تجارى ديگر ابتدا از طريق رايزنى و هماهنگى مستقيم با اين انجمن به عنوان نماينده‌ى صنف صورت پذيرفته و در صورت عدم موفقيت انجمن در اصلاح اين گونه موارد به اقدامات بعدى مطابق قوانين و مقررات اقدام شود.
5- اين انجمن اعتقاد راسخ دارد اعضاء صنف لازم است در چارچوب مقررات و قوانين جارى با رعايت مصالح اقتصادى و فرهنگى شور عمل نموده و اجازه ندهد حريم فعاليت‌هاى سالم اقتصادى و اجتماعى اين صنف كه نقش به سزايى در توسعه‌ى IT كشور دارد دستخوش چالش‌ها و شائبه‌هاى ناشايست شود.
6- نقش فعال اين انجمن در تهيه، تدوين و كارشناسى قانون مبارزه با جرايم رايانه‌يى و همكارى نزديك با قوه‌ى قضائيه، مجلس شوراى اسلامى و دولت در اين خصوص حاكى از پايبندى به قانون و ضرورت برطرف نمودن خلاء‌هاى قانونى اين حوزه مى‌باشد.
لذا با عنايت به موارد فوق و با توجه به انجام مذاكرات و رايزنى‌هاى لازم با مقامات عالى رتبه‌ى قضائى و مسؤولين شركت ارتباطات ديتا از كليه‌ى اعضا محترم صنف درخواست مى‌شود مشكلات خود را در اين خصوص جهت پيگيرى‌هاى بعدى به صورت مكتوب به دبير‌خانه‌ى انجمن و يا به آدرس [email protected] ارسال كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا