تکنولوژی

حکمفرمايى مطلق سيستم عامل ويندوز به پايان مى رسد

ايرنا- تحقيقات جديد نشان مى‌دهد در سال‌هاى آينده سيستم عامل «ويندوز» شركت «مايكروسافت» به تدريج حكمفرمايى مطلق خود را بر بازار سيستم عامل‌هاى رايانه‌هاى جهان از دست خواهد داد.
به گزارش سايت اينترنتى «پى سى ورلد»؛ در حال حاضر 90 درصد از رايانه‌هاى شخصى جهان از سيستم عامل «ويندوز» استفاده مى‌كنند، اما بررسى‌هاى كارشناسان موسسه تحقيقات رايانه‌اى آسيا و اقيانوسيه «آى دى سى» حاكى از آن است كه تا سال 2007 سهم ويندوز در رايانه‌هاى شخصى جهان به 58 درصد كاهش پيدا خواهد كرد.
اين تحقيقات نشان مى‌دهد با افزايش جنبه‌هاى فعاليت‌هاى رايانه‌ها و به بازار آمدن تجهيزات الكترونيكى جديد؛ نياز به سيستم عامل‌هاى جديد بيشتر خواهد شد و به همين علت سهم بازار «ويندوز» كاهش پيدا مى‌كند.
به گفته محققان؛ تا سال 2007 حدود 58 درصد رايانه‌هاى شخصى از «ويندوز» استفاده مى‌كنند و بقيه سهم بازار به ساير سيستم عامل‌ها به ويژه «لينوكس» تعلق خواهد گرفت.
در همين حال در سال 2007 ميلادى؛ 35 درصد از رايانه‌هاى مركزى شبكه‌ها (سرور) از سيستم عامل «ويندوز»؛ 36 درصد از نگارش‌هاى مختلف سيستم عامل «يونيكس» و مابقى نيز از سيستم عامل «لينوكس» استفاده خواهند كرد.
محققان چهار عامل اصلى شكوفايى سيستم عامل‌هايى غير از «ويندوز» را نياز به دترسى سريع‌تر به اطلاعات؛ كارايى بيشتر؛ كاهش هزينه‌ها و همچنين بهبود همكارى با شركا اعلام كردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا