تکنولوژی

جاسوسى كاربران اينترنت در شانگهاى

نام نویسنده: مينا دلجو

همکاران سيستم – در شانگهاى به منظور كنترل و نظارت بر كاربران اينترنت، در كافه‌هاى اينترنتى دوربين‌هاى تلويزيونى نصب كرده‌اند.
بر اساس گزارش روزنامه‌ى Shanghai Daily اين اقدام، بخشى از برنامه‌ى شش ماهه‌اى است كه كليه‌ى كافه‌هاى اينترنتى شهر را تحت پوشش قرار خواهد داد.
افزون بر اين، در كافه‌هاى اينترنتى نرم‌افزارى نصب خواهد شد كه بازديد از سايت‌هاى مرتبط با مسائل غير اخلاقى و يا خرافاتى و موهوم را مورد موشكافى قرار خواهد داد.
بر اساس همين گزارش، چين بيش از هر كشور ديگرى در دنيا به سانسور اطلاعات بر روى اينترنت معتقد است.
دوربين‌هاى تلويزيونى نصب شده، همچنين كمك خواهند كرد ت مشخص شود چه تعدادى از بازديدكنندگان سايت‌هاى اينترنتى در 1325 كافه‌ى‌ اينترنتى در اين شهر، زير شانزده سال سن دارند.
بر اساس گزارش روزنامه‌ى Shanghai Daily اگر كاربران سعى كنند از سايت‌هايى كه از نظر دولت چين ورود به آنها غير مجاز است، بازديد كنند، نرم‌افزار نصب شده پيامى را به مركز كنترل ارسال خواهد كرد.
يو ونچانگ كه مسئوليت اين پروژه را بر عهده دارد گفته است كه اين نرم‌افزار فعاليت‌هاى غيرقانونى را به سرعت كشف خواهد كرد.
نرم‌افزار ياد شده همچنين كاربران چينى را ملزم مى‌سازد تا كد شناسايى خود را وارد كنند و از كاربران خارجى نيز شماره‌ى پاسپورت آنان را ريافت مى‌كند.
افزون بر اين، 600 نفر داوطلب نيز به صورت تك تك براى بازرسى به كافه‌هاى اينترنتى اعزام خواهند شد.
بر اساس همين گزارش، 57 كافه‌ى اينترنتى كه قوانين را نقض كرده بودند هم اكنون مجازت شده و يا تعطيل گشته‌اند.
چين همواره درباره‌ى اينترنت به عنوان مركز پخش اطلاعات حياتى دولت بسيار محتاط بوده است، اما در اين ميان كافه‌هاى اينترنتى با بررسى و موشكافى دقيق‌ترى روبه رو بوده‌اند. به گونه‌اى كه دو سال پيش، 25 نفر در آتش سوزى در يك كافه‌ى اينترنتى در پكن كشته شدند.
اين فاجعه، وفور كافه‌هاى اينترنتى بدون مجوز را در شهرهاى چين برملا ساخت و پس از آن مامى كافه‌هاى ياد شده يكى پس از ديگرى تعطيل شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا