تکنولوژی

پرشين بلاگ تحت قانون كشور مديريت و اجرا مى‌شود

ايسنا – يكى از مديران سرويس‌دهنده‌ى پرشين بلاگ، گفت: در حال حاضر تنها منبع در آمد اينترنتى سايت پرشين بلاگ از طريق تبليغات است.
”مهندس رضا هاشمي” در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: وضعيت ارائه‌ى محتواى وبلاگ‌هاى فارسى از نظر كمى رشد ثابتى دارد و تابع قانون خاصى نيست.
وى، ماهيت وبلاگ را مانند جامعه‌اى دانست كه در آن طرز فكرها و ويژگى‌هاى مختلفى وجود دارد و گفت: از ويژگى اصلى وبلاگ‌ها اين است كه قانون خاصى در آن حاكم نيست.
هاشمى، افزود: از ويژگى‌هايى كه محيط اينترنت از آن برخوردار است ناشناسى نسبى در آن محيط است. به طورى كه هر شخصى با اسم مستعار مى‌تواند صحبتهايش را منتقل كند.
هاشمى، تصريح كرد: پرشين بلاگ تحت قانون كشور مديريت و اجرا مى‌شود. ما نمى‌توانيم بر تك تك مطالب نظارت داشته و آن‌ها را كنترل كنيم، اما اگر وبلاگى بر خلاف توافقنامه‌ى پرشين بلاگ باشد آن را مسدود مى‌كنيم.
وى، افزود: اگر محدوديت‌ها و فشارها بر سرويس دهنده‌هاى داخلى زياد باشد، آن‌ها بدون هيچ مشكلى مى‌توانند از سرويس دهنده‌هاى خارجى استفاده كنند.
هاشمى، تاكيد كرد: آزادى تا وقتى معنا دارد كه حوزه‌ى آزادى فردى سايرين را خدشه دار نكند. اگر آزادى مطلق و بدون نظارت بر محيط وبلاگ‌ها باشد مشكلات بسيارى ايجاد مى‌شود.
وى، رعايت قوانين داخلى كشور، عرف اينترنت و قوانين بين المللى را فاكتورهاى قانون گذارى و كنترل در محيط اينترنت معرفى كرد.
هاشمى، در پايان گفت: يك سرى قوانين وجود دارد كه عملا در كشور ما رعايت نمى‌شود، اما در محيط اينترنت ما موظف به رعايت آن هستيم كه از آن جمله مى‌توان به قوانين حقوق مولفين و ناشرين الكترونيك اشاره كرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا