تکنولوژی

واقعيت اينست : پارس‌آنلاين ISP خوبى نيست !

نام نویسنده: بهروز نوعى‌ پور

يادداشت هاى يک شهروند اينترنت – مى‌خواستم امروز درباره موضوع حمايت از توليد محتواى فارسى روى وب توضيح بيشترى دهم و بحث را کمى تخصصى‌تر و جدى‌تر دنبال کنم ولى يک موضوع ساده اما مهم باعث شد که آن را به فردا يا پس فردا واگذار کنم.
امروز مى‌خواهم قضاوت خودم را درباره شرکت سرويس دهنده اينترنت بيان کنم. جان کلام خيلى ساده و کوتاه است : از پارس‌آنلاين سرويس اينترنت نخريد چون ISP خوبى نيست. هم سرويس‌دهى خوبى ندارد و هم بى‌ضابطه فيلتر مى‌کند.

حالا توضيح مى‌دهم چرا :
اولا ، پس از گذشت چند سال از سرويس دهى ISP هاى بزرگى چون پارس آنلاين ، ندارانه ، اوراکل اينترنت ، افرانت و ديگران امکان قضاوت درباره کيفيت کار اين شرکت‌ها وجود دارد. به بيان ديگر ، به اندازه کافى سابقه عملکرد هرکدام از اين شرکت‌ها در مطبوعات و افکار عمومى ثبت و مطرح شده است. بنابراين يک قضاوت کلى درباره هرکدام از اين ISP هرگز يک قضاوت شتابده نخواهد بود.
ثانيا ، درطول سالهاى گذشته ISP هاى کوچک و بزرگ فراوانى پا به عرصه فعاليت گذاشته‌اند. در همه‌جاى دنيا رسم است که وقتى در يک حوزه خدمات عمومى ، شرکت‌هاى زيادى با يکديگر به فعاليت و رقابت مى‌پردازند ، رسانه‌هاى مستقل به ارزيابى و Benchmark ميان خصوصيات و ويژگى‌هاى مهمترين آنها از جنبه‌هاى گوناگون مى‌پردازند. به نظر من از اين پس ما نيز در ايران به چنين Benchmark هايى درباره کيفيت سرويس دهى ISP هاى ايرانى نياز داريم. البته در شرايط کنونى انتشار يک Benchmark دقيق و مستقل شهامت زيادى مى‌خواهد که من آن را در وجود هيچکدام از رسانه‌هاى چاپى و رسمى ايران نمى‌بينم. بنابراين تنها راه ممکن براى اين کار انتشار ارزيابى‌ها به صورت آنلاين است.
متاسفانه تاکنون هيچ Benchmark دقيق و مناسب فنى و عمومى درباره کيفيت سرويس دهى ISP هاى مهم ايران منتشر نشده است واين البته تاحدودى نيز به عدم تمايل اين شرکت‌ها به آشکارشدن ضعف‌هايشان برمى‌گردد.
در غياب اين ارزيابى‌هاى کارشناسى و قابل اعتماد چاره نخواهد بود که به گفته‌ها و شنيده‌ها و اظهار نظرهاى شخصى اين و آن تکيه کنيم و من خود مى‌دانم که ارزيابى و قضاوت من چيزى بيش از يک نظر شخصى نيست ، ولى شما بگوييد ، چاره چيست؟
به هر جهت ، حالا ديگر مى‌توانم نظر شخصى خودم را درباره پارس‌آنلاين بيان کنم. طى يک سال گذشته از سرويس اينترنت بسيارى از ISP هاى مهم تهران استفاده کردم و کيفيت آنها را بايکديگر مقايسه کردم. متاسفانه در هربار آزمايش سرويس پارس‌‌آنلاين ، نتيجه منفى بود.
شخصا براى مسوولين شرکت پارس‌آنلاين بسيار متاسفم که ارزيابيم درباره‌اش به هيچ رو مثبت نيست. دو سه سال پيش که سايت بى‌بى‌سى فارسى خبر از آغاز به کار اين شرکت داد ، من بر اين تصور بودم که پارس‌‌آنلاين يکى از بهترين ISP هاى ايران خواهد شد. البته پارس‌آنلاين به گمانم بزرگترين ISP شد ولى بهترينش نشد و واقعا متاسفم…

http://infotechmedia.com/behrooznp/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا