تکنولوژی

جشن سال نو در غرفه ايران در نمايشگاه CeBIT برگزار شد

بخش خبر آى تى ايران – جشن سال نو و فرارسيدن عيد نوروز روز گذشته به همت شرکت ثناراى در غرفه ايران در نمايشگاه بين المللى سبيت آلمان برگزار شد.
در اين جشن که شرکت کنندگان ايرانى حاضر در نمايشگاه و برخى از بازديدکنندگان حضور داشتند فرهاد دژپسند معاون برنامه ريزى وزارت بازرگانى و ناصرى مدير عامل شرکت ثناراى طى سخنانى حضور شرکت هاى ايرانى در اين نمايشگاه را حرکت باارزشى دانستند که سبب برقرارى ارتباط بيشتر ميان شرکت هاى ايرانى و خارجى و افزايش سطح کيفى و کمى محصولات آى تى ايرانى مى شود.
در ادامه يک از غرفه داران با اشاره به اين که قوانين لازم در مورد صادرات نرم افزار در کشور هنوز وجود ندارد افزود: جوايز صادارت نرم افزار سالهاست به شرکت هاى متعددى تعلق مى گيرد اما هر بار که ما اقدام مى کنيم به دليل فقدان قوانين لازم هيچ کدام از آنها به ما تعلق نمى گيرد.
وى ضمن تشکر از مرکز صنايع نوين براى حمايت از حضور شرکت ها در چنين نمايشگاه هايى خاطرنشان کرد: اولين نمايشگاه که برگزار شد همه به دنبال نتايج آن بودند در حالى به طور طبيعى بايد از چنين حضورهايى چند سال بگذرد تا نتايج ملموس آن را مشاهده کنيم.
همچنين قاسمى از شرکت وتوس سيستم گفت: ما فرصت هاى بسيار خوبى داريم که نيروى انسانى وسيع اين قابليت را مى تواند به ما بدهد تا در تعاملات بين المللى به شکل وسيعى شرکت کنيم اما مشاهده مى کنيم که حضور بعضى شرکت ها در عرصه بين المللى معدود و محدود است.
وى گريز از کارفرمازدگى و قطع حاکميت دولتى را دو نکته اى دانست که مى تواند صنعت نرم افزار ايران را نجات دهد.
وى با اشاره به دولت الکترونيکى آلمان گفت: در اين کشور يک پروژه 1.3 ميليارد يورويى وجود دارد اما از ب450 سرويس درآلمان تا سال 2004 فقط 23 سرويس راه اندازى شده و اين نشان مى دهد که آلمانى ها در زمينه نرم افزار مشکل دارند.
به گفته قاسمى نرم افزار به دليل موقعيت ويژه به مراقبت ويژه هم نياز دارد چنانکه کشورهاى هند ، ايرلند و چين چنين کردند.
در ادامه دکتر گوى آبادى با اشاره به اين که آى تى مرز نمى شناسند خاطر نشان کرد به محض اين که بخواهيم براى ايران مرز آى تى بکشيم شکست خورده ايم .
وى با اشاره به اين که بايد قواعد حضور در بازاهاى بين المللى را آموخت، افزود: بايد براى کشور استراتژى توسعه صنعت نرم افزار با هدف جهانى شدن تعيين و پياده کرد.
دکتر جليلى نيز با اشاره به فقر بحث هاى آموزش عمومى در کشور خاطر نشان کرد که بحث آى تى وابسته به برخى مسايل و مشکلات کشور است که بدون حل آنها مساله آى تى نيز حل نمى شود .
وى افزود: دولت به عنوان خريدار اصلى بايد بحث فرايند خريد را اصلاح کند اين که ما شرکت بزرگ نداريم به اين دليل است که دولت اجازه رشد به شرکت ها و بزرگ شدن را نداده است.
وى همچنين کمبود روحيه همکارى را نيز از ديگر مشکلات رشد آى تى دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا