تکنولوژی

20 هزار آى دى توسط هکرها به سرقت رفت

بخش خبر آى تى ايران – چند هكر با نفوذ به شبكه دانشگاه جورجيا به اطلاعات مهمى همچون شماره كارت‌هاى اعتبارى و تأمين اجتماعى دانشجويان دست پيدا كردند. به اين ترتيب و به دنبال هشدار مسوولان اين دانشگاه شماره كارت‌هاى اعتبارى و تأمين اجتماعى 20 هزار دانشجو و پرسنل دانشگاه جورجيا در خطر سوء استفاده قرار گرفت. اگر چه بلافاصله پس از آگاهى يافتن از اين سرقت ماموران تحقيقات گسترده‌اى را براى يافتن سرنخ‌هاى ممكن آغار كردد.
يكى از مقامات دانشگاه جورجياى آمريكا اعلام كرد: آثارى در اين حمله به دست آمده كه نشان مى‌دهد هكرها پس از نفوذ به سيستم اقدام به اسكن ساير نقاط مرتبط با دانشگاه در اينترنت كرده‌اند كه شايد از اين طريق بتوانند به جاى ديگرى نيز نفوذ كنند.
اين در حالى است كه هنوز اثرى از سوء استفاده هكرها از اطلاعات شخصى دانشجويان در دست نيست ولى قطعاً خطر استفاده از شماره كارت‌هاى اعتبارى دانشجويان وجود دارد.
پس از اين حمله، دانشگاه به سرعت اقدام به برقرارى ارتباط با دانشجويانى كرد كه احتمال حمله به آنها وجود داشت. دانشگاه جورجيا همچنين بلافاصله اقدام به راه‌اندازى ك وب سايت مخصوص كرد تا از آن طريق اطلاعات و راهنمايى‌هاى لازم را در اختيار دانشجويانى كه مدارك آنها به سرقت رفته بگذارد. سرقت مذكور در نوع خود كاملاً‌ بى‌سابقه بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا