تکنولوژی

مودم زولتريکس! يك مشكل! دو مشكل! … آخه چند تا مشكل؟

يک کليک براى هميشه – خوب امروز تصميم دارم كمى به موضوع مودم بپردازم. حتما مى دونيد مودم چيه ؟ اگر هم نمى دونيد مهم نيست، چون من تصميم ندارم به سيستم فيزيولوژيكى! مودم بپردازم. سريع برم سر اصل مطلب. اگر شما يك مودم اينترنال زولتريكس 3 چيپ نداشته باشيد، لااقل تبليغات آن را تو اين مدت كه شركت x آن را وارد كرده و سر و صداى زيادى هم براى فروش همه جانبه آن به راه انداخته ، ديده و شنيده ايد و حتما هم اگر مودم معمولى اينترنالى داريد كه سرعت هزارتا به شما نمى ده ، حسرت تعويض مودم خود را به اين مدل كشيده ايد و يا داريد مى كشيد. ولى قبلا به نكات و تبليغات زير توجه كنيد.

… مودم زولتريكس 3 چيپ سرعتى بالغ بر 56K بر روى خطوط تلفن ارايه مى دهد.
مودم زولتريكس 3 چيپ داراى Caller ID مى باشد.
مودم زولتريكس 3 چيپ داراى DSP مى باشد.
مودم زولتريكس 3 چيپ داراى Call Waiting مى باشد.
مودم زولتريكس 3 چيپ قابليت Wake on ring را دارا مى باشد.

… تبليغات بالا را كه مشاهده كرديد از عمده (گُنده) تبليغات اين محصول در بازار ايران است. از ذكر باقى تبليغات كه تاكيد چندانى به روى آن نمى شود ، حذر مى كنيم.
ضمنا در پايان هر صحبت پاسخى را كه فروشندگان عمده اين محصول ارايه كردند را داخل پرانتز به طور خلاصه نوشته ايم كه مى توانيد از آن بهره لازم را ببريد.
– در مورد سرعت بايد بگوييم كه سرعتش خوبه و انصافا خود مودم 56 هزار تا جواب مى ده! ، ولى كو سرعت؟ البته اين مشكل مودم نيست، چون تمامى مودمهاى اينترنال امروزى از پست ترين تا سرترين آنها سرعت 56k را جواب مى دهند. ولى شركتهاى ISP و مخابرات اين سرعت را پشتيبانى نمى كنند (جوابيه:مشكل از مخابراته نه از مودم!)

– حال در مورد امكان Caller ID (نمايشگر شماره تماس گيرنده) : اين امكان مودم فقط بر روى خطوط (USA) يا همون مرگ بر آمريكاى خودمون كار مى كنه و در ايران و بسيارى از كشورهاى ديگه كاربرد نداره (ول معطله!) (جوابيه:مشكل از مخابراته نه از مودم!)

– در مورد امكان بعدى؛DSP بايد گفت كه گناه اين امكان هم طبق معمول باز به گردن مخابرات است؛ كه خطوط ديجيتال آن درست و حسابى نيست و مودم قادر با آناليز آن نمى باشد. (جوابيه:مشكل از مخابراته نه از مودم!)

– راجع به امكان Call Waiting هم بايد عرض شود كه اين امكان نياز به نصب نرم افزار دارد. البته زياد نگران نشويد، چون با نصب بودن يا نبودن نصب ، اين امكان داخل ايران فعال نمى شود! فقط اگر شخص شماره گيرنده (پشت خطى) خيلى سمج بوده و پشت سر هم گير بده و زنگ بزنه، بعد از چند دقيقه Disconnect مى شويد كه اين هم دليلى بر نقض ادعاى شركتهاى وارد كننده مبنى بر عدم قطع ارتباط نيست !!! (جوابيه:مشكل از مخابراته نه از مودم!)

– Wake on ring : كار نكردن اين امكان را هم چون علتى برايش پيدا نمى شود :مشكل از مخابراته نه از مودم!

پس اگر خواستيد مودم 3 چيپ زولتريكس (Smart Spirit) بخريد، قبلاً شركت مخابرات مورد نياز اين مودم را هم تهيه كنيد !
خوش و سر حال باشيد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا