تکنولوژی

مردم خدمات مخابراتى را روز به روز گران تر دريافت مى کنند

ايسنا -تا زمانى كه رقيب مناسبى در كشور در زمينه‌ى مخابرات وجود نداشته باشد وضعيت سرويس دهى و قيمت‌ها تغيير نخواهد كرد.
محمد رضا محمد خانى، دبير سنديكاى صنعت مخابرات ايران، در گفت و گو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)،. با بيان اين طلب در خصوص دريافت مبلغ 1000 تومان روى هر قبض بابت Caller ID از مشتركين تلفن همراه، اظهار داشت: استفاده از سيستم سيگنالينگ NO.7 به منظور استفاده از ديگر مزاياى اين سرويس است كه به تبع هزينه‌هايى بابت آن پرداخت شده است، اما اين هزينه مى‌تواند از سوى مردم پرداخت نشود چرا كه اصولا قيمت سوئيچ، روز به روز كاهش مى‌يابد اما مردم سرويس و خدمات خود را روز به روز گران‌تر دريافت مى‌كنند.
وى افزود: زمانى بابت هر خط سوئيچ 80 دلار به علاوه 10 هزار تومان پرداخت مى‌شد و در نهايت بابت هر تلفن ثابت 100 هزار تومان از مردم دريافت مى‌كردند، اما اكنون با كاهش قيمت سوئيچ به مبلغ 20 هزار تومان بودن، هنوز شاهديم كه همان 100 هزار تومان بايد از سوى مردم پرداخت شود و روز به روز نيز مكالمات و ساير هزينه‌ها افزايش پيدا مى‌كند. چه بسا ارزانى تجهيزات مخابراتى هيچ تاثيرى بر روى خدمات و سرويس‌هاى ارائه شده براى مردم نداشته است.
وى، افزود: دريافت كردن مبالغى براى خدمات و سرويس‌ها از طرفى به نفع شركت مخابرات است، چرا كه نمونه ى آن سرويس Caller ID است كه تاثير زيادى بر روى هزينه‌هايى كه مخابرات براى مراجعه مشتركين و پيگيرى مراجعين تلفن در نظر مى گرفت، داشته است، اما اكنون اين هزينه‌ها به نوعى حذف شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا