تکنولوژی

يک کارشناس:مخابرات براى راه‌اندازى نمايشگر تلفن‌همراه هيچ هزينه‌يى نكرده است

ايسنا – ك كارشناس ارتباطات، اذعان كرد: شركت مخابرات بابت سرويس نمايشگر تلفن همراه، مبلغى را از مشتركين دريافت مى‌كند كه بابت آن هيچ مبلغى پرداخت نكرده و نمى‌كند.
على مولوى، در گفت و گو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ در خصوص شارژ مبالغى به عنوان خدمات ويژه، در قبوض تلفن همراه، اظهار داشت: اكنون حدود 3 ميليون و 200 هزار مشترك تلفن همراه وجود دارند كه در هر دوره‌ى 2 ماهه مبلغ 32 ميليارد ريال بابت سرويس Caller ID به مخابرات پرداخت مى‌كنند. وى، افزود: سيستم GSM مورد استفاده در ايران، توسط سازمان استانداردهاى اروپايى (ETSI) استاندارد شده و سيگنالينگ ن بر مبناى NO.7 است كه داراى مزاياى بيشمارى از جمله شماره‌گيرى سريع است.
وى در ادامه مهمترين سرويس سيگنالينگ NO.7 را نمايشگر شماره تلفن ناميد و گفت: در واقع تمامى تجهيزات GSM كه وارد ايران شده است، از اين قابليت برخوردار است كه شماره‌ى تماس گيرنده را نمايش دهد، اما شركت مخابرات تا سال 81 اين سرويس را با مبلغ ماهيانه 3 هزار تومان در اختيار مشترك قرار مى‌داد و پس از شهريور سال 81 اين سرويس به تمامى مشتركان به ازاى هزار تومان در دو ماه، ارايه شد.
وى، تصريح كرد: در صورتى كه اين سرويس هيچ هزينه‌ى جانبى را براى مخابرات ندارد اما در طول يك سال و نيم گذشته هر 2 ماه مبلغ 3 مييارد و 200 ميليون تومان از مشتركين اخذ مى‌شود.
وى، ياد آور شد: لذا يكى از بزرگترين مشكلات مخابرات اين است كه سرويس‌هايى را كه حق مردم است و در تمام دنيا همراه سرويس تلفن به مشتركين واگذار مى‌شود، را در قبال پرداخت مبالغى ارائه مى‌كند، در حالى كه سيستم‌هاى بسيارى همراه با ارائه‌ى يك شماره تلفن، طراحى شده كه مخابرات در ارائه‌ى اين سرويس‌ها به مردم خساست مى‌كند.
تمامى مردم با چنين خدماتى درگير هستند، چرا كه تقريبا تمامى مشتركان اين سرويس را دارند، لذا كمتر كسى وجود دارد كه به مخابرات مراجعه كند و اين سرويس را لغو كند.
وى، گفت: در دنياى امروز و با وجود تنولوژى‌هاى جديد، با وجود اين كه در تلفن ثابت براى ارايه‌ى سرويس نمايشگر هزينه‌هايى شده است، اما اين سرويس به صورت رايگان به مردم ارايه مى‌شود. اين در حالى است كه براى راه‌اندازى سيستم نمايشگر تلفن همراه هيچ گونه هزينه‌اى صورت نگرفته كه از مردم مبلغى دريافت ‌شود.
وى، تصريح كرد: دريافت مبالغ اوليه در مقابل سرويس SMS و يا حتى مكالمات 3 نفره نيز جاى سوال دارد.
هر چند دريافت اين مبلغ شايد با توجه به محدوديت سرويس باشد، اما بايد اين نكته را نيز در نظر داشت كه اين سرويس در تمامى دنيا جزء حقوق مشتركين محسوب مى‌شود و در قبال خريد سيم كارت، تمامى اين سرويس‌ها اراه مى‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا