تکنولوژی

افزايش فروش از طريق خبرنامه

نام نویسنده: محمود بشاش

mahmoodb – اولين و مهمترين چيزى که براى انتشار خبرنمه بايد داشته باشيد، اعتقاد به اين امر است که شما ميتوانيد بله، شما ميتوانيد يک خبرنامه تهيه کنيد. فقط بايد آماه شروع کردن باشيد. به هيچ چيز ديگرى احتياج نداريد.
اگر بتوانيد يک نامه يا يادداشت براى شخصى بنويسيد، ميتوانيد خبرنامه هم بنويسيد. حتى از اين هم ساده تر است. اگر بتوانيد با کلام، مقصود خود را برسانيد، ميتوانيد خبرنامه خود را تهيه کنيد.
البته نوشتن خبرنامه مسلما با ايجاد فروش و سود توسط آن تفاوت دارد. هدف اين مقاله در واقع ارائه راهکارهايى است که به کمک آنها ميتوان از طريق خبرنامه به منفعت مورد نظر رسيد. با توجه به نکات زير ميتوانيد توسط انتشار هر نسه از خبرنامه درآمد زيادى کسب کنيد.
بايد براى خبرنامه خود سعى و تلاش خرج کنيد! درآمد خبرنامه شما کاملا وابسته به زمان و تلاشى است که حاضريد براى رسيدن به موفقيت صرف کنيد. بايد مطمئن شويد که مطالب ارزشمندى را در خبرنامه خود قرار مى دهيد. تحقيق و بررسى کنيد. براى به دست آوردن محتواى خبرنامه وقت بگذاريد تا مشترکين به آنها علاقه مند شوند.
اگر مطالب همه شماره ها غنى باشد، مشترکين کم کم به خبرنامه شما اعتماد ميکنند و اين ابتداى کسب درآمد از راه خبرنامه است.
اين روزها خبرنامه هاى زيادى روى اينترنت وجود دارند که درون آنها پر از مطالب بيهوده است. اکثر منتشرکنندگان اين خبرنامه ها قبل از فکر کردن مى نويسند و فقط داشتن يک خبرنامه برايشان مهم است. اين روش نه تنها غلط است بلکه وضع شما را بدتر خواهد کرد و باعث سقوط شما ميشود.
مشترکين انتظار دارند که محتواى ارزشمندى از خبرنامه شما دريافت کنند و تهيه اين مطالب به عهده شماست. آنها وقتى مشترک شما ميشوند، تصور ميکنند که شما شخص مقتدرى در آن زمينه هستيد و بار اين مسئوليت روى دوش شماست که با تحقيق و مطالعه و جمع آورى مطالب سودمند براى آنها، اين تصور را به باور تبديل کنيد. اگر شما چنين باشيد، آنها نيز محصولاتى را که شما پيشنهاد ميکنيد با رضايت خريدارى خواهند کرد.
نکته مهم اين است که ردم دوست دارند به کسانى که قبلا کمکشان کرده اند، کمک کنند. پس سعى کنيد با مطالب مفيد خبرنامه خود به آنها کمک کنيد، مسلما آنها نيز از کمک به شما دريغ نخواهند کرد و به پيشنهادات شما جدى تر فکر خواهند کرد.
من از شما سوال مى کنم: ترجيح مى دهيد از يک غريبه خريد کنيد يا از کسى که توسط اطلاعات مفيدى که قبلا به شما داده است، اعتماد شما را جلب کرده است؟ مشترکين هم دقيقا مانند شما فکر ميکنند.
دانستن اين نکته و توجه به منفعت آن باعث افزايش فروش شما به عنوان يک منتشرکننده خبرنامه خواهد شد.

براى تهيه مطالب مفيد، اول از همه بايد خودتان به موضوع خبرنامه علاقه مند باشيد. اگر درباره موضوعى که دوست داريد، مطلب بنويسيد، اين علاقه و اشتياق در مطلب جريان دارد و به هر خواننده اى منتقل خواهد شد. اما اگر با بى علاقگى متنى بنويسيد، خوانندگان هم دچار همين حس بى تفاوتى خواهند شد و مسلما ديگر به پيشنهادات شما توجه نخواهند کرد و چيزى از شما نخواهند خريد.
نکته مهم ديگر حفظ ارتباط مداوم و مرتب با خوانندگان است. فرستادن خبرنامه در موقع معينى که خوانندگان منتظر آن هستند بايد يک عادت ثابت براى شما باشد. منتظر نگه داشتن مشترکين براى دريافت خبرنامه، اشتباه است. بسيارى از آنها اشتياق خود را از دست خواهند داد و شما را به عنوان شخصى نامنظم و غير جدى تقى خواهند کرد.
بهتر است گاهى يک پيغام شخصى نيز براى مشترکين خود بفرستيد و به آنها بقبولانيد که براى شما مهم هستند.
من اين تکنيک را خصوصا در ايام جشنها، مثلا کريسمس به کار برده ام و براى همه مشترکين پيام تبريک و آرزوى روزهاى خوش فرستاده ام. اين کارها به سرعت احساسات ديگران را به نفع شما تغيير خواهد داد.
در حقيقت اولين و مهمترين مسئله براى فروش اين است که “بايد کسانى را پيدا کنيد که به شما اعتماد دارند”. اگر کسى با شما احساس نزديکى کند، متفاعد کردن او براى خريد بسيار آسان است.
بعضى از منتشرکنندگان خبرنامه از مشترکينشان مى خواهند تا تاريخ تولد خود را برايشان ارسال کنند. سپس براى روز تولد هر يک از آنها کارت و پيام تبريک مى فرستند. اين منتشرکنندگان، رکورددار فروش هستند. فقط به اين علت که مشترکين آنها باور کرده اند که به آنها اهميت داده مى شود.
نگران فرستادن اين همه پيام تبريک براى افراد مختلف نباشيد. برنامه هاى نرم افزارى وجود دارند که مى توانند پيام هاى شخصى شما را براى هزاران مشترک ارسال کنند.
همين نکات ظريف مى تواند اعتبار و اعتماد بين شما و مشترکين و در نتيجه فروش و سود شما را با استفاده از خبرنامه تضمين کنند. اين افزايش کارايى حتى براى خود شما هم تعجب آور خواهد بود.

يک نکته مهم که هيچوقت نبايد فراموش کند آن است که ارسال هرزنامه (Spam) باعث ايجاد يک زلزله مخرب و وحشتناک در اعتبار و تجارت شما خواهد شد که جبران آن خيلى پر هزينه و سخت خواهد شود. هميشه از اين موضوع دورى کنيد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا