تکنولوژی

مخابرات: خطوط ISDN سرعت اينترنت در کشور را تا 128 کيلوبيت در ثانيه افزايش مى يابد

ايسنا – مديركل پشتيبانى- فنى ارتباطات شهرى شركت مخابرات استان تهران با اعلام ارائه‌ى سروي ISDN از ابتداى سال82 گفت: در خطوط ISDN يك زوج سيم و دو خط با در اختيار داشتن دو تلفن و پرداخت حق شارژ معمولى، سرعت و كيفيت ارتباطات، فوق‌العاده افزايش مى‌يابد.
مهندس ”احمد نظرپور“، در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس ارتباطات خبرگزارى دانشجويان ايران(ايسنا)، با بيان اين مطلب درباره‌ى مزايا و امكانات سرويس هاى ISDNافزود: در اين سيستم، سرعت بالايى در اختيار مشتركان قرار مى‌گيرد كه در مقايسه با خطوط معمولى با حداكثر 64 كيلو بيت بر ثانيه اين خطوط مى‌تواند تا 128 كيلو بيت بر ثانيه اطلاعات را رد و بدل كند.
وى افزود: در اين خطوط، از طريق يك زوج سيم، دو خط تلفن مجزا ارائه مى‌شد كه در كنار آن امكان افزايش شماره‌ها بنا به نياز وجود دارد، اما از ميان خطوط تعريف شده تنها 2 خط تلفن مى‌توانند همزمان مورد استفاده قرار گيرند. وى ياد آور شد: در تلفن‌هاى معمولى، كانال انتقال ديتا و Voice مجزا نيست؛ در حالى كه در خطوط ISDN اين دو كانال از يكديگر مجزا هستند، لذا با جدا بودن كانال انتقال ديتا، ديگر مشكل نويز هم‌شنوايى بر روى خطوط پيش نمى‌آيد. ضمن اينكه اين نوع خطوط در استفاده از تلفن تصويرى بسيار مطلوب است و انتقال تصاوير با سرعت بالايى انجام مى‌شود.
وى درباره‌ى سرويس‌هاى ارائه شده توسط اين شبكه گفت: ISDN داراى سرويس‌هاى مكمل است كه نمونه‌ى آن MSN (اختصاص چند شماره‌ى تلفن به يك خط)، CLIP (امكان مشاهده‌ى شماره‌ى تماس گيرنده)‌، CLTR (امكان جلوگيرى از ارسال شماره‌ى مبدا ارتباط)، ‌sub-Addressing (امكان قبول تقاضاى تماس گرفته شده براى ثبت) و بسيارى از امكانات ديگر است.
مهندس نظرپور درباره‌ى مراحل درخواست و نصب اين سرويس توسط شركت مخابرات، گفت: متقاضيان با مراجعه به امور مشتركان مراكز و تكميل فرم مربوط در كوتاه‌ترين زمان ممكن مى‌توانند سرويس را دريافت كنند. چرا كه سرويس در مراكز آماده است و با وجود شبكه و وجود يك زوج سيم از محل درخواست مشترك تا مخابرات، اين سرويس سريعا ارائه مى‌شود. ضمن اين كه يك مشترك مى‌تواند با وجود يك تلفن آن را تبديل به خطوط ISDN كند.
مدير كل پشتيبانى- فنى ارتباطات شهرى شركت مخابرات استان تهران در هزينه‌هاى مربوطه ياد آور شد: سرويس ISDN داراى هزينه‌ى اول شامل وديعه در خط تلفن است كه طبيعا با ارائه‌ى دو خط تلفن حدود 200 هزار تومان وجود برابر يك خط تلفن معمولى دريافت مى‌شود و حق مكالمه نيز مانند تلفن معمولى است و مبالغ مازادى دريافت نمى‌شود.
ضمن اين كه مشتركان پس از دريافت سرويس بايد اقدام به خريد دستگاه NT كه مبدل خط تلفن است، نمايند و آن را در كنار تلفن خود نصب كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا