تکنولوژی

اولين باشگاه علمى-تخيلى ايران، يك سالگى خود را جشن گرفت

بخش خبر ITiran – باشگاه «بعد هفتم» كه يك سال پيش به همت تعدادى از علاقمندان به اين زمينه راه‌اندازى شد، هفتة گذشته اولين سالگرد خود را پشت سر گذاشت.
وحيد بهلول، از دانش‌آموختگان رشتة كامپيوتر دانشگاه صنعتى شريف، به همراه حسين شهرابى، كه دانشجوى مترجمى زبان انگليسى است بنيان‌گذار اصلى اين كار مى‌باشند. حسين شهرابى، در زمينه‌هاى مختلف، يك پژوهش‌گر و داراى اطلاعات علمى بسيار غنى‌اى مى‌باشد. وحيد بهلول نيز كه قباً كتاب مكتوب پائولو كوئيلو را نيز ترجمه كرده بود، با ترجمة خوب و محققانة جلد پنجم كتاب هرى پاتر، اين باشگاه را به همگان شناساند.
هدف از تأسيس باشگاه «بعد هفتم»، فراهم آوردن جايگاهى قابل اعتماد در اينترنت، براى ارائه‌ى مطالب مرتبط با ادبيات علمى تخيلى و فانتزى، به زبان فارسى و براى دوست‌داران فارسى زبان اين شاخه از ادبيات عنوان شده است.
ثمرة فعاليت اين گروه تا كنون، نگارش و ترجمة تعداد قابل توجهى از مقالات و داستان‌هاى كوتاه علمى-تخيلى بوده است. همين طور كتاب پرفروش «راز داوينچى» توسط دو تن از اعضاى باسابقة اين باشگاه، آقاى حسين شهرابى و خانم سميه گنجى در دست ترجمه بوده، حدود يك‌سوم آن ترجمه شده و از طريق سايت وب باشگاه قابل دستيابى است. ضمناً در ايستگاه گفتگوى اين باشگاه نيز، مطالب علمى و علمى-تخيلى جذابى مورد بحث و گفتگو قرار مى‌گيرد كه از آن جمله مى‌توان به نجوم، زمينه‌هاى مختلف فيزيك نظير ابرريسمان‌ها و يا ذرات بنيادى، بيوتكنولوژى، روبوتيك و امثال آن اشاره نمود.
علاقمندان مى‌توانند براى مشاهدة و شركت در فعاليت‌هاى اين باشگاه و يا عضويت در آن، به آدرس اينترنتى http://www.haftom.org مراجعه نمايند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا