تکنولوژی

نکاتى براى تقويت خبرنامه هاى پستى

نام نویسنده: محمود بشاش

بخش مقاله ITiran – پيشرفت روز افزون نامه هاى تبليغاتى، موجب افزايش مبارزه براى بدست آوردن فضاى مطلوب در صندوق پستى مشتريان و حفظ خانندگان وفادار در طول زمان شده است.
شما کافى است به سايت www.internet.com سرى بزنيد و ببينيد که صدها و هزاران ليست خبرى در موضوعات مختلف وجود دارد که مى توانيد در آنها عضو شويد و انواع و اقسام اطلاعات و اخبار را بصورت روزانه، هفتگى و ماهانه دريافت کنيد.
ولى اگر بخواهيد چند خبرنامه ايرانى مناسب پيدا کنيد که بطور مرتب براى شما اطلاعات دلخواه شما را ارسال کنند، دچار مشکل خواهيد شد. دليل اول اين است که يک سايت مناسب که تمام خبرنامه هاى ايرانى را معرفى کند و شما بتوانيد در آن سايت، خبرنامه دلخواه خود را انتخاب کنيد وجود ندارد. دليل دوم که البته از اولى مهم تر است اين است که اصلا تعداد خبرنامه هاى ايرانى موجود در اين دنياى بزرگ مجازى، انگشت شمار است و در موضوعات بسيار محدود و اکثرا در چارچوب اطلاعات فنى و نرم افزارى خلاصه مى شوند.
فايده خبرنامه چيست ؟ خوب، کم ترين فايده آن اين است که شما قدرت انتخاب در نوع اطلاعاتى که بدست شما مى رسد داريد يعنى اينکه شما هستيد که به ميل خود در يک خبرنامه عضو مى شويد و اطلاعات دريافت مى کنيد. دوم اينکه اين اطلاعات در صندوق پستى شما وارد مى شود و شما سر فرصت آنها را مطالعه خواهيد کرد. سوم اينکه اين اطلاعات بطور مرتب بدست شما مى رسند و شما ناخودآگاه در دوره هاى زمانى متناوب، به طلاعات جديد دسترسى پيدا مى کنيد.
چهارم اينکه وجود خبرنامه باعث ماندگارى بازديد کننده براى سايت شما مى شود. شما هم کمى فکر کنيد، حتما موارد ديگرى به ذهنتان خواهد رسيد.
راه اندازى خبرنامه زياد هم سخت نيست. شما با صرف نيم ساعت وقت در سايت www.ymlp.com مى توانيد براى خود يک خبرنامه راه اندازى کنيد و از همين امروز شروع به عضو گيرى کنيد ولى نکته مهم اين است که اگر قدم هاى مناسب بر نداريد و استانداردهاى لازم را رعايت نکنيد، خبرنامه شما تبديل به يک ابزار ضد تبليغ براى سايت شما خواهد شد. چند نکته زير را به عنوان توصيه در ذهن داشته باشيد.

1- خلاصه بگوئد
زمانى که مشترکين بدانند که براى خواندن و تحليل محتوانى نامه رسيده مجبورند بيش از 2 دقيقه وقت صرف کنند، مطابق عادت مرسوم، خواندن آنرا به وقت ديگرى موکول مى کنند، و هنگام رجوع به آن عموما مراحل زير به اجرا در مى آيد : 1) پاک کردن نامه بدون خواندن آن 2 ) فسخ اشتراک. يک خبرنامه مناسب، تنها حدود 180 کلمه در هفته مى باشد که حداکثر در يک دقيقه قابل خواندن است.

2- جذاب و متفاوت باشيد
اينکه خوانندگان نتوانند پيشنهادات شما را درجاى ديگرى پيدا کنند، براى جلب توجه آنها حائز اهميت است. موضوعاتى مانند: ايده هاى بديع، خبرهاى روز صنعت، موارد جديد تحقيقاتى يا پيشنهادهاى جنجالى و مسائلى شبيه اينها را در خبرنامه خود بگنجانيد. سعى نکنيد فقط براى پر کردن آن، از اخبار تکرارى يا قديمى استفاده کنيد.

3- روى خوانندگان تمرکز کنيد
براى هيچ کس، موضوعاتى مثل نگهبان شرکت، برنامه مسافرتى، خرابى ناگهانى دستگاه ها يا هواى نامناسب شهر شما اهميتى ندارد. هر شخصى علائق خاص خود را دارد اما رمز طول عمر انتشار خبرنامه ها در مفيد بودن آن از نظر خوانندگان است.

4- يک نمونه از خبرنامه در اختيار خواننده بگذاريد
شما مجبور نيستيد آرشيو کامل نشريه خود را رايگان در اختيار همه قرار دهيد ( من هم اين کار نمى کنم ) اما اجازه بدهيد تا بازديد کننده سايت قبل از اشتراک حداقل به يک نمونه که نشان دهنده فعاليتهاى شما باشد، دسترسى پيدا کند. مردم دوست ندارند انرژى خود را صرف کارى کنند که ممکن است از نتيجه آن راضى نباشند حتى اگر نشريه شما رايگان باشد.

5- محتواى تبليغاتى را محدود کنيد
مطالب تبليغاتى نبايد بيش از 20% خبرنامه شما را در بر بگيرد، 80% محتويات خبرنامه بايد به مطالب مستقل و غير تبليغاتى اختصاص يابد. به جاى تبليغات مکرر که خواننده ها را به خريدار تبديل مى کند بهتر است از وقت استفاده بهينه کنيد.

6- زمانبندى را رعايت کنيد
هر چند نشريه شما بتواند در نظر خوانندگان اعتبار مثبت بدست بياورد، تغيير در برنامه آن باعث تضعيف اعتماد کسب شده مى شود. ثابت بودن برنامه انتشار، باعث تقويت اعتبار مى شود.
اين خط مشى ها را پيش بگيريد، تا شما هم بتوانيد يکى از منتشرکنندگان مقتدر Online باشيد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا