تکنولوژی

جهانگرد : ميزان سرقت اينترنتى اخير در مقايسه با اتفاقات مشابه در سيستم هاى سنتى ناچيز ست

مرتبط:
کلاهبردارى بزرگ کامپيوترى از يک بانک کشور
سرقت اينترنتى و ضعف اطلاع رسانى
سارق اينترنتى بانك ايرانى به دام افتاد
تشکر بانک ملى از بازرسان خود، نيروى انتظامى و دستگاه قضايى
يک مسئول بانک مرکزى:سرقت اينترنتى در شبكه شتاب صحت ندارد
يک کارشناس امنيـت شبکه:سيستم هاى بانکى ما يکسرى ضعف هاى امنيتى مشترک دارند

بخش خبر ITiran – دبير شوراى عالى اطلاع رسانى گفت ميزان حجم سرقت اخير اينترنتى در کل مجموعه گردش مالى بانک ملى و در مقايسه با اتفاقات مشابه در سيستم هاى سنتى بسيار ناچيز است. ضمن اين که اساسا عوامل اين سرقت نيز شناسايى و دستگير شد اند.
مهندس نصرالله جهانگرد در گفت و گو با آى تى ايران ضمن تقدير از عمليات نيروى متخصص پليس در اين قضيه افزود: من به همکاران نيروى انتظامى تبريک مى گويم که در کوتاه ترين زمان موفق به کشف عوامل اين سرقت شدند و اين نشان از توان خوب پليس براى مبارزه با جرايم رايانه اى دارد.
نماينده رييس جمهور در زمينه آى تى با اشاره به اين که هم اکنون متخلفان تحويل قوه قضائيه هستند خاطر نشان کرد که اطلاعات دقيقتر و جزئى تر از طريق بازپرس پرونده در اختيار مطبوعات و رسانه ها قرار خواهد گرفت.
وى در پاسخ به اين پرسش که چنين اتفاقاتى با توجه به نوپا بودن تجربه بانکدارى الکترونيکى ر کشور آيا تاثيرى در مجموعه حرکت کشور به سمت e BANKING و استفاده از فناورى هاى نوين در تبادلات مالى مى گذارد؟ گفت: خير ، چنين اتفاقاتى با حجمى به مراتب بيشتر در کليه کشورهاى دنيا که به تکنولوژى هاى نوين مجهز هستند، به وجود آمده اما خوشبختانه در بانکدارى الکترونيکى کليه عمليات ثبت مى شود و از اين طريق حقوق ضرديدگان با سرعت و دقت بيشترى قابل استيفا است همچنين با برقرارى تعامل بين بانکدارى الکترونيکى و نظام هاى بيمه اى عملا جاى هيچ گونه نگرانى براى منافع مردم وجود ندارد.
مهندس جهانگرد در عين حال افزود: با توجه به اين که سرقت اخير جز نخستين نمونه هاى سرقت اينترنتى و اکترونيکى است اطلاع رسانى در اين زمينه تاثيرى درکاهش اطمينان مردم به سيستم هاى جديد ندارد و اميدواريم مسئولان پرونده پس از طى مراحل تحقيق در اين زمينه اطلاع رسانى داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا