تکنولوژی

اينترنت فلسطينى ها را به هم نزديک کرده است

بخش خبر ITiran – استفاده از اينترنت در فلسطين تاثبرات زيادى در امر آموزش و ارتباطات اين کشور داشته است.
صفا مادى مسئول غرفه فلسطين در نمايشگاه جيتکس 2003 و عضو انجمن آى تى اين کشور مى گويد: در حال حاضر حدود 120 شرکت فعال آى تى در کشور فلسطين وجود دارند که در زمينه هاى مختلف نرم افزار، شبکه ، مشاوره آى سى تى ، تجارت الکترونيکى و آموزش الکترونيکى فعاليت مى کنند.
به گفته وى در کشور فلسطين ده ISP وجود دارد که توسط بخش خصوصى اداره مى شوند. همچنين کليه زيرساخت هاى اين کشور که بسيار مدرن نيز هست توسط شرکت خصوصى الاتصالات الفلسطينيه فراهم شده است.
به گزارش روابط عمومى ثناراى وى مى گويد هم اکنون حدود 7 تا 10 درصد مردم فلسطين از اينترنت استفاده مى کنند برخلاف ايران که عمده کاربران اينترنت جوانان هستند در اين کشور همه گروه هاى سنى از اينترنت استفاده مى کنند.
صفا مادى در اين گفت و با اشاره به کمک هاى زيادى که اينترنت به مردم فلسطين کرده مى گويد: در کشور ما امکان جابه جايى و رفتن از شهرى به شهر ديگر بسيار سخت است و در مواردى غير ممکن است .
از سوى ديگر هزينه ارتباات نيز بالا بوده و با فشارهاى اسرائيلى ها مشکلاتى زيادى براى ارتباط مردم هم به وجود آمده است ولى با وجود اينترنت مردم فلسطين در کليه نقاط دنيا و منطقه بسيار بيشتر از پيش به هم نزديک شده اند و تقريبا از اوضاع و احوال اقوام و بستگان خود در نقاط مختلف به خوبى آگاهند.
مادى مى گويد: در شرايطى که رفت و آ مد فلسطينى ها تحت مقررات شديد قرار دارد و حتى در مواردى مردم حق خارج شدن از خانه را ندارند فلسطينى ها براى کسب اطلاع از داخل و خارج از کشور خود از اينترنت به خوبى بهره مى برند.
شرکت هاى خصوصى در اين کشور به صورت رايگان به دانش آموزان آموزش ايتنرنت مى دهند تا با کاربردهاى مختلف آن آشنا شوند و از سويى ديگر استفاده از اينترنت نقش بسيار مهمى براى آموزش دانشجويان دارد.
اسرائيلى ها چندى قبل يکى از مهمترين دانشگاه هاى فلسطينى را به نام بيرزيت بستند ولى دانشجويان براى ادامه تحصيل خود به اينترنت روى آورده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا