تکنولوژی

فراخوان نظرخواهى درمورد دامين هاى فارسى

بخش خبر ITiran – شرکت اينترنتى ايرانى که در زمينه دامين هاى تماما فارسى فعاليت مى کند، در زمينه ارايه اين گونه دامين ها از کاربران و کارشناسان نظرخواهى کرده است.
به گزارش آى تى ايران مبحث دامين هاى فارسى و اساسا دامين هاى يونيکد مدت هاست که به محافل آى تى راه پيدا کرده و حتى به صورت آزمايشى هم مورد بهره بردارى قرار گرفته است. شرکت verisign که در ارتباط نزديک با ICANN ( مرجع اصلى سياستگذارى و تصميم گيرى در مورد دامين) مى باشد، از چندى پيش ارايه دامين هاى يونيکد را پسود هاى عمومى اينترنت (.com/.net/.org) را آغاز کرده و مثال هايى از اين نوع دامين] .com کرمانwww. و .com پستهwww. است.
در فناورى جديد که با همکارى شرکت I-dns.net ( مجرى دامين هاى چند زبانه با پسوند يونيکد) و توسط شرکت کارمانيا ارايه مى شود ، پسوند دامين ها نيز به صورت فارسى اسيت ( به طور مثال رسانه کارمانيا.شرکت يا رسانه کارمانيا.کام) و علاوه بر امکان استفاده از پست الکترونيکى فارسى نيز به صورت کاملا کاربردى پيش بينى شده است ( به طور مثال : مدير@رسانهکارمانيا.شرکت).
در اين ميان انتخاب پسوند مناسب ( معادل مناسب براى .com/.net/.org ) از حساسيت ويژه اى برخوردار است لذا اين شرکت تصميم گيرى در اين مورد را به صاحبنظران و کاربران فارسى زبان اينترنت که استفاده کننده گان اصلى اين سرويس خواهند بود مى سپارد. براى اين منظور شيوه نظرخواهى الکترونيک که از لحاظ سرعت عمل، اطمينان به نتايج و مقبوليت در ميان کاربران اينترنتى بهترين گزينه مى شد انتخاب شده است به همين دليل نظرسنجى به دو صورت براى صاحب نظران از طريق آدرس
http://chat.shosheh.com/idns/voting.aspx
و به صورت عمومى از طريق آدرس
http://chat.shosheh.com/idns/general.aspx
انجام مى گيرد و علاقه مندان مى توانند از اين طريق در آن شرکت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا