تکنولوژی

رشد 72 درصدى کاربران پر سرعت اينترنت

جام جم آنلاين – تعداد مشتريان اينترنتى با پهناى باند وسيع در سال 2002 نسبت به سال قبل از آن 72 درصد رشد را نشان مى دهد.
آى تى يو با ارائه آمار جديد نشان داد کاربران کره اى ، هنگ کنگى و کانادايى مقامهاى اول تا سوم را در زمينه رشد دسترسى به اينترنت پرسرعت داشته اند. در سطح جهانى از هر 10کاربر اينترنتى يک نفر و در کره از هر 100کاربر 21نفرشان به اينترنت پرسرعت دسترسى پيدا کرده اند.
تيم کلى رئيس کل آى تى يو ضمن اعلام اين مطلب مى گويد: اينترنت پرسرعت وارد زندگى روزانه مردم شده و آنها هم اينک مى توانند اينترنت مطلوب و باکيفيتى را در خانه هاى خود داشته باشند. به گفته وى همزمان با بالارفتن سرعت دسترسى قيمت آن نيز بشدت کاسته شده و کاربران ترجيح مى دهند از اينترنت پرسرعت بهره گيرند. شرکتهاى ارائه دهنده خدمات اينترنت نيز با توسعه تجهيزات خود و رقابت فشرده مجبور هستند تا دو برابر خواسته هاى مشتريان قدم برداشته و از قيمت خدمات خود بکاهند. شرکتهاى مخابراتى بزرگ در کشورهاى با پهناى باند وسيع نيز با دادن تجهيزات جانبى نرخ خدمات ارتباطى و تلفنى را کاسته تا کاربر هزينه کمترى را صرف اينترنت کند. صنايع دات ام نيز ظرف چند سال اخير باعث رشد صنايع نيمه هادى ها ، الکترونيک و مخابرات شده و اينترنت پرسرعت را همه گير کرده است.
اينک به گفته موسسه آى تى يو اينترنت بى سيم در کشورها بشدت در حال رشد است و کاربران با نوت بوک هاى خود ترجيح مى دهند از اينترنت بى سيم به عنوان تازه ترين فناورى بهره گيرند. صنايع جديد مرتبط با ارتباطهاى بى سيم نيز در کشورها در حال رشد و توسعه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا