تکنولوژی

اولين وب سايت صادر کننده گواهينامه الکترونيکى آغاز به کار کرد

بخش خبر ITiran – اولين وب سايت ايرانى صادرکننده گواهينامه الکترونيکى با آدرس www.IranSSL.com راه اندازى شد.
با توجه به اين مطلب که هر زمانى که ارتباطى ما بين يک سايت با يکى از کاربرانش برقرار ميشود اطلاعاتى نيز بين آن دو انتقال مى يابد , اين اطلاعات که ميتوان شامل يک نام کاربرى و رمز عبور , فرم اطلاعات شخصى و يا حتى شماره کارت اعتبارى باشد در طول مسير براحتى قابل سرقت و در پى آن قابل سوء استفاده ميباشد. اما با نصب گواهينامه الکترونيکى برروى سرور اين ارتباط و انتقال اطلاعات به يک لايه امنيتى (Secure Socket Layer) منتقل ميشود و از هرگونه سرقت و دستبردى در طول مسير خود محفوظ ميماند . اين تکنولوژى که با نام SSL معروف است شالوده بناى تجارت الکترونيکى , بانکدارى الکترونيکى و دولت الکترونيکى ميباشد , چراکه بدون داشتن يک SSL معتبر اشتراکهاى با ارزش همواره در معرض خطر سرقت اطلاعات قرارخواهند داشت.
هرگواهينامه الکترونيکى سرور , علاوه بر تامين ارتباط امن , هويت سايت مورد نظر را نيز براى کاربر مشخص و تاييد ميکند.بعضا در اينترنت مشاهده کرده ايد که برخى اوقات در بعضى از صفحه ها نمايشگر قفل کوچکى در پايين مرورگر اينترنت شما نمايش داده ميشود اين به معناى برقرارى ارتباط امن ميباشد.
بصورت استاندارد هر زمان که کاربرى بخواهد به وسيله يک سرويس دهنده به ارتباطى امن يا SSL منتقل شود سه مشخصه از طرف مرورگر اينترنت در حال استفاده , بررسى ميشود :

1. اعتبار صادرکننده گواهينامه : اين مطلب بسيار حائذ اهميت است که گواهينامه از طرف يک صادرکننده معتبر صادر شده باشد. به عنوان مثال اگر کاربرى از مرورگر Microsoft Internet Explorer استفاده کند , صادرکننده بايستى از نظر شرکت Microsoft معتبر باشد.
2. مالکيت گواهينامه : اين مطلب نيز بسيار مهم است که گواهينامه اى که در حال استفاده است متعلق به سايتى باشد که هم اکنون بر روى آن قرارداريم. به عنوان مثال نميتوان از گواهينامه اى که براى سايت www.server1.com صادر شده است , براى سايت www.server2.com استفاده کرد.
3. تاريخ اعتبار : مطلب سومى که در يک گواهينامه الکترونيکى بسيار حائذ اهميت است تاريخ اعتبار گواهينامه است که گواهينامه اى که از تاريخ اعتبار خود گذشته باشد قابل اطمينان نيست.
هر کدام از اين سه مرحله که مشکلى داته باشد مرورگر اينترنت به کاربر اعلام خطا ميکند. با توجه به اين مطلب که گواهينامه هاى صادره شده توسط IranSSL مورد تاييد شرکتهاى بزرگى همچون Microsoft , Netscape , Opera و بسيارى از شرکتهاى معتبر ديگر ميباشد در زمان استفاده تمامى سه مورد فوق مورد تاييد قرارميگيرد و کاربر بدون ديدن هيچ پيغام خطايى وارد شبکه امن ميشود.
محصولات سايت IranSSL شامل عناوين زير ميباشد :
• گواهينامه هاى امنيتى 128 بيتى براى تامين امنيت در انتقال اطلاعات سرور
• گواهينامه هاى شخصى براى شناساندن هويت يک فرد به سرور
• امضاى ديجيتالى براى امضاى قراردادها و نامه هاى الکترونيکى
اعطاى نشان اطمينا به سايتهاى عضو
نيز ميتوانيد براى دريافت اطلاعات بيشتر به آدرس سايت www.IranSSL.com مراجعه کنيد. از توجه و وقتى که براى مطالعه اين مطلب صرف کرديد بسيار سپاسگذاريم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا