تکنولوژی

موسوى خويينى در جمع خبرنگاران از احتمال استيضاح وزير پست خبر داد

ايسنا – به گزارش خبرنگار پارلمانى خبرگزارى دانشجويان ايران(ايسنا)، على‌اكبر موسوى خويينى نماينده‌ى مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى در جمع خبرنگاران رسانه‌ها، گفت: در جلسه‌اى كه صبح روز دوشنبه پيرامون سوالات نمايندگان با وزير پست و تلگراف و تلفن در كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراى اسلامى برگزار شد، نمايندگان پاسخ‌هاى وزير در مورد پارازيت‌هاى ماهواره‌اى و مشكلات مخابرات را قانع كننده ندانستند و در مجموع نكاتى كه از سوى وزير مطرح شده نااميدمان كرد. قبلا احتمال مى‌داديم كه وزير در رويه‌ى خود تغييرى داده باشد.
وى با بيان اين‌كه كشور افغانستان به عنوان كشورى كه به تازگى جنگ را به پايان رسانده و چند اپراتور تلفن همراه را راه‌اندازى كرده، گفت: اين كار غرور يك ايرانى را جريحه‌دار مى‌كند. ما از وزير در اين رابطه پاسخى قانع كننده مى‌خواهيم. كجاى دنيا اين‌گونه است كه سيم‌كارت تلفن همراه قيمتى به اين بالايى داشته باشد؟
نايب رييس كميته‌ى مخابرات مجلس تصريح كرد: ما بايد اپراتور رقيب را راه‌اندازى مى‌كرديم، تا مردم از آن استفاده كنند. حتى اگر وزير پست الان هم اعلام كند كه كارى انجام مى‌دهيم، ديگر اميدى به حرف‌هاى او نداريم.
موسوى خويينى يادآور شد: در اين شرايط كه بحث استيضاح وزير پست و تلگراف و تلفن مطرح است، ممكن است افرادى را براى رايزنى به مجلس بفرستد، اما اين قول‌ها موضعى است و ما نمى‌توانيم به صورت پايدار روى آنها حساب كنيم.
وى ديگر بحث مطرح شده در اين جلسه را كيفيت شبكه موجود تلفن همراه عنوان كرد و گفت: با اين شيوه و روش امكان اصلاح امور وجود ندارد.
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس از مباحث ديگر مطرح شده در اين جلسه را برخوردهاى انجام شده با موسسات خدمات اينترنتى دانست و آن را باعث ايجاد نااميدى و افزايش بيكارى در سطح فارغ التحصيلان دانشگاه‌ها و كارشناسان عنوان كرد.
وى ادامه داد: بسيارى از كارشناسان نااميد شده و احساس مى‌كنند ناامنى شغلى در خدمات اينترنتى زياد شده است. ما درباره‌ى اين موضوعات با وزير پست به نتيجه نرسيديم و در اين شرايط موضوع استيضاح معتمدى تقويت مى‌شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا