اپلایران

آغاز جمع‌آوری آی‌فون ۱۵ از بازار ایران

مدیرکل مقابله با قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: درخصوص آی‌فون ۱۵ به هیچ عنوان ثبت سفارشی انجام نشده و ورود آن حتی به صورت مسافری نیز ممنوع است و قاچاق محسوب می‌شود؛ بنابراین چنانچه در محل‌های عرضه گوشی‌های تلفن همراه، مشاهده شود که این مدل گوشی‌های قاچاق در حال توزیع است، دستور برخورد و جمع‌آوری آنها صادر خواهد شد.

به‌تازگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بخشنامه‌ای به دبیر کمیسیون نظارت بر قاچاق کالا و ارز استان تهران صادر کرده که براین‌اساس برخورد با عرضه آی‌فون ۱۴ و ۱۵ باتوجه‌به عدم واردات قانونی این دو مدل از برند آی‌فون در تمام‌رویه‌های تجاری و مسافری و پستی در دستور کار قرار بگیرد.  در همین راستا، یاسر سوادکوهی، مدیرکل هماهنگی مقابله با قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در تشریح این موضوع‌ گفت: بسیاری از سریال‌های گوشی‌های آی‌فون ۱۴ وارد شده ثبت گمرکی نشده‌اند و از نظر قانونی قاچاق محسوب می‌شوند. وی ادامه داد: در خصوص آی‌فون ۱۵ نیز به هیچ عنوان ثبت سفارشی صورت نگرفته و ورود آن حتی به صورت مسافری نیز ممنوع است و قاچاق محسوب می‌شود. بنابراین در محل‌های عرضه گوشی‌های تلفن همراه اگر مشاهده شود که این مدل گوشی‌های قاچاق در حال توزیع است دستور برخورد و جمع‌آوری آنها صادر خواهد شد.

سوادکوهی افزود: همچنین «دانگل‌های آی‌کاس» که آنتن‌دهی گوشی‌های رجیستر نشده را فعال می‌کرد نیز قاچاق محسوب شده و از سطح عرضه جمع‌آوری خواهند شد. همچنین اگر گوشی‌های آی‌فون ۱۴ که به‌صورت مسافری وارد شده‌اند کد آنها در گمرک ثبت نشده باشد نیز جمع‌آوری خواهند شد. وی در پایان با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های ذی‌صلاح دستور برخورد با گوشی‌های قاچاق را دریافت کرده‌اند، گفت: تمامی عرضه‌کنندگان این کالا‌های قاچاق توسط کمیته شناسایی قرارگاه مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شناسایی شده است؛ از طرفی به‌صورت مکتوب به اصناف اعلام شده که از عرضه و فروش گوشی‌های قاچاق جلوگیری کنند.

بهمن سال ۱۴۰۱ ابلاغیه‌ای از سوی مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران صادر و ورود تلفن همراه با نشان تجاری اپل ۱۴ به صورت همراه مسافر و پستی ممنوع اعلام شد. در این بخشنامه آمده بود که از ابتدای اسفند ماه سال ۱۴۰۱، گوشی تلفن همراه با نشان تجاری اپل مدل ۱۴ و کلیه مدل‌های بعد از آن جزو لیست کالاهای مجاز همراه مسافر و پستی ورودی به کشور نیست. علت ممنوعیت واردات سری جدید گوشی‌های اپل نیز ارزبری زیاد آنها عنوان شده است.

منبع
تسنیم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا