تکنولوژی

مديريت بازارهاى الکترونيکى در سازمان (3)

نام نویسنده: فرنود حسنى

بخش مقاله ITiran – همه موفقيت يک تجارت خوب در بازارهاى اينترنتى مرهون توجه و اقبال مشتريان ه استفاده از خدمات اينترنتى سازمان شماست. بنابر اين سعى کنيد تا هميشه ضمن تشويق ايشان به بهره گيرى از خدمات سازمان خود از طريق اينترنت دست آنها را در انتخاب شيوه ارتباطى مناسب باز بگذاريد و اجازه دهيد که اطلاعات کاملى از آنچه در مورد کالاى شما مى خواهد بداند در اختيارش بگذاريد.
بازاريابى الکترونيکى در تجارت امروز به ابزارى مفيد و اثر بخش تبديل شده است و بسيارى از سازمان هاى بزرگ با گزينش شيوه ها و روش هاى مبتنى بر بازاريابى الکترونيکى به موفقيت هاى چشمگيرى دست يافته اند. يکى از مهمترين مسائل قابل توجه در ايجاد سازمان هاى مجازى و بازاريابى در آنها استفاده از ک نشان اختصاصى است.
در دنياى مجازى که مشتريها نمى توانند از کيفيت محصول شما اگاهى يابند اعتبار اسمى سازمان شما مى تواند سبب چلب اعتماد گسترده آنها براى انجام مبادلات تجارى مطمئن با شما باشد. بازاريابى در اينترنت اين ويژگى را دارد که با استفاده کردن از آن سازمان مى تواند نتايج کسب شده را به راحتى پيگيرى کند. ضمن اينکه شيوه هاى جديدى را نيز بسته به خلاقيت خود و کارکنانتان مى توانيد مورد آزمايش قرار دهيد.
مواردى که در اينجا مى توان براى گزينش ابزارهاى مناسب از اينترنت انتخاب کرد به شرح زير هستند. 1)توجه جدى به روش هاى انتخاب شده از جانب ساير موسسات و سازمان ها اشته باشيد.
2) سايت اينترنتى شما در واقع يکى از مهمترين ابزارهايى است که به شما در جهت بازاريابى موفق يارى خواهد رساند براى همين هم بايستى در تمام مراحل طراحى تا به هنگام سازى سايت دقت و ظرافت بالايى از نظر فنى وعمومى به خرج دهيد. براى اين کار مى توانيد به سايت هايى با فعاليت مشابه سر بزنيد و از روش هاى آنها الهام بگيريد.
3) در انتخاب آرم، نام و domain براى سايت و سازمان خود توجه زيادى داشته باشيد. گزينش يک نام مناسب، يک آرم براى تبليغات و يکdomain کوتاه، جذاب و رسا که به راحتى قابل باقى ماندن در ذهن افراد باشد بسيار مهم است.
4) در معرفى سايت اينترنتى سازمان خود به موتور هاى جستجو و يا سايتهايى که از بازديدکنندگان بالايى برخوردارند درنگ نکنيد. زيرا بسيارى از بازاريابان اينترنت از طريق موتور هاى جستجو به دنبال کالاهاى خود مى گردند.
5)سعى کنيد علاوه بر اطلاعات تخصصى اطلاعات عمومى مورد استفاده در رشته کارى شما به مشتريان انتقال داده شود.
يکى از موفق ترين سازمان هايى که از طريق اينترنت موفق به جذب درصد عمده اى از بازر کتاب در عرصه مجازى شده کتابفروشى آمازون مى باشد . از مزايايى که کتابفروشى اينرنتى آمازون براى مشتريانش فراهم کرده مى توان به موارد زير اشاده کرد.
1)تسريع در عملکرد مشتريان و فروشندگان
2)دسترسى راحت تر سريعتر به اطلاعات و کتب درخواستى
3) اعتماد کامل بين فروشنده و مشترى با خدمات پشتيبانى و مشاوره اى مناسب
4)کاهش در صرف وقت و انرزى و کاهش هزينه هاى مشترى
شرايطى را که آمازون با استفاده از اينترنت براى مشترين خود فراهم کرده عبارتند از:
1) ايجاد دسترسى آسان در تمام هفته و در تمام اوقات شبانه روز
2) قدرت انتخاب بسيار بالا براى مشتريانى که در کتاب فروشى هاى معمولى قادر به استفده از همه کتاب ها و کسب اطلاع در آنها نيستند
3) امکان برقرارى تماس تلفنى با فروشنده در هر زمان و از منزل
4) دسترسى سريع يه کتب مورد نياز و امکان آشنايى و مرور کتاب هاى پر فروش
5) آگاهى دادن به مشتريان از اخرين اطلاعات و اخبار مربوط به کتاب از طريق نامه هاى الکترونيکى

ادامه دارد…. مسئول روابط عمومى مرکز ملى فناورى اطلاعات

[email protected]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا