تکنولوژی

وبلاگ ها همچنان بسته اند

2 مرداد 82 – بخش خبر ITiran – على رغم گذشت يک هفته از اطلاعيه وزارت پست و اعلام باز شدن وبلاگ هاى مسدود شده اينترتنى هنوز گشايشى در اين باره حاصل نشده است.
بنا بر گزارشات رسيده مسدود شدن وبلاگ هاى بلا گ اسپات بعد از اطلاعيه همچنان ادامه داشته و پرشين بلاگ نز اعلام کرده که باز شدن وبلاگ ها صرفا ابتکار خود آنها و تغيير دادن IP بوده و هنوز IP مسدود شده باز نشده است. از طرف ديگر تعدادى از وبلاگ هاى ديگر که خارج از اين سرويس قرار دارند نيز همچنان مسدودند.
با ادامه وضعيت موجود به نظر مى رسد دستورات وزير پست و تلگراف و تلفن مبنى بر گشودن هر چه سريعتر وبلاگ هاى اينترنتى از سوى دست اندرکاران ناديده گرفته شده است از سوى ديگر مشخص مى شود که تلاش ها براى مقصر جلوه دادن پارس آنلاين و معذرت خواهى اين شرکت نيز عملا بى فايده بوده و سرويس هاى مخابرات همچنان وبلاگ ها را بسته اند.
در وبلاگ مديران سايت پرشين بلاگ آمده است: چند ساعت پس از خبر فيلتر نمودن وبلاگها، دسترسى به وبلاگهاى سايت پرشين بلاگ برقرار شد و دليل آن تعويض IP وبلاگها از سوى گروه پرشين بلاگ بود که اعلام نشد و جالب آنجاست که مرکز اعمال فيلترينگ از آن با خبر نشد و يا اينکه اقدام به تعويض IP نکرد.
در ادامه اين مطلب آمده است:
گروه پرشين بلاگ از هر طريقى که ممکن بود، موضوع را پيگيرى نمود تا IP مسدود شده توسط مخابرات (تاکيد مى کنيم، فيلترينگ وبلاگها توسط خود مخابرات انجام شده است و هيچ شرکت خصوصى در آن دخيل نبوده است) آزاد گردد که موفق نشديم. گروه پرشين بلاگ تصميم گرفت تا تنظيمات را به حالت قبلى برگردانده تا اثبات شود که هنوز بحث فيلتينگ وبلاگها ادامه دارد و هيچ تغييرى صورت نگرفته است. شايد اعتراضات شما عزيزان بتواند اين مسئله را خاتمه دهد.
پرشين بلاگ تاکيد مى کند:به نظر مى رسد که در مخابرات چند دستگى وجود داشته و هر گروهى تنها به صلاحديد خود عمل مى نمايد و پاسخگو نيز نمى باشد. اينگونه رفتار غير قانونى (بنا بر گفته معاون سرويسهاى ديتا) مورد تقبيح مى باشد.
گفتنى است وبلاگ سردبير خودم يکى از نخستين وبلاگ هاى فارسى نيز از دو هفته قبل تا کنون مسدود است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نکته های بسیار مهم درباره نحوه نگارش نقل قول مستقیم
    راهنمای کامل در مورد آموزش تولید محتوا رایگان + اسرار موفقیت
    نکته های ارزشمند و حرفه ای درباره اسپانسر مالی

    ایده های نوآورانه برای بک لینک سازی طبیعی + نمونه های کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا