تکنولوژی

هدف اردوى تابستانى : متنوع ساختن آينده صنعت!

نام نویسنده: ريچل کنراد

بخش مقاله ITiran – لينوى سرانو قصد دارد که يک نوع کفش کتانى براى اسکيت را طراحى کند که بسيار خنک است و افراد مورد نظر وى که دانش اموزان هشت ساله هستند ، مى توانند آنرا در حدود 40 دلار با خوشحالى بدست آورند.
و لوله هاى نصفه اى که در کيسه هاى کنارى براى بند کفشها نمايان است ، چراکه وى مى داند بعضى از دانش آموزان راهنمايى از خود متشکر برايشان سخت است که خم شوند و بندهاى کفش خود را گره کنند.اين کفشها همچنين با پف زيادى انباشته شده است که دواى درد شکايت متجددانى است که روکش جوراب خود را از جلو و پشت با گوه جدا مى کنند تا به آنها يک چيز شيک پف کرده اى را بدهد.
اين طرح جالب از يک بچه 12 ساله که شايد روزى شخصيت بزرگى مثلا متخصص بازاريابى براى چيزى شبيه Nike شود ارائه شده ؛ اما در پشت هر توليد خوبى مقدار زيادى علم و دانش نهفته است.
واين همان هدف اردوى تکنولوژى تحت نظارت IBM که ليز به آن رسيدگى مى کند مى باشد . اين اردويى است مطابق صدها دخترى که به نحوه گذراندن تابستان خود توجه و علاقه دارند.

نمايش صنعتى:
اين اردوها به دختران حرفه هاى فنى و تکنولوژيک را نشان مى دهد—از طراحى صنعتى گرفته تا ژنتيک—و آنها را به دنبال کردن مدرک هاى مهندسى ، رياضى و علوم تشويق مى کنند.
طرفداران اين طرح اميدوارند که اين دختران به صورت مشروط به شرکتهابرگردند و رشد شکاف جنسى که تسلط مردان در صنعت تکنولوژى است را محدود کنند.
کارشناسان درباره تاثيرات چنين اردوهايى سوال مى کنند.
جواب آن بسيار واضح است:
* بر طبق گزارش موسسه آمريکايى اطلاعات تکنولوژى : 9/34 درصد از تعداد زنانى که در سال 2002 کار اجرايى فنى مى کردند ، نسبت به سال 1995 که 41 درصد بوده ، نزول داشته است.
* بر اساس تحقيقات IBM : هنگامى که زنان حدود 47 درصد از کارهاى اجرايى را در سال 2002 برعهده داشتند ، فقط 22 درصد آنها داراى دانش کامپيوترى و مدرک تحصيلى مهندسى بودند .
در جهت مخالفت با اين مسايل ، امسال دختران پيشرو Girls Scouts) ) در تلويزيون ، راديو و نشريات چاپى اقدام به يک سرى مبارزات کردند. دختران به سوى آگاهى هاى تکنولوژى مى روند ، دختران راجع به مسايل رياضى ، علوم و تکنولوژى با والين بى اطلاع خود بحث مى کنند، آنها همچنين ياد آور مى شوند که علاقه خود را به رياضى و علوم از سن 12 سالگى از دست مى دهند.
شارن هيوسى ، مقام ارشد دختران اسکات مى گويد: مه اين تاثيرات بازتاب دهه 1960 تا 1970 است که تعداد زنان در مدرسه هاى پزشکى و حقوق زياد شد ، هم اکنون جايى است که بايد نسبت مردان به زنان به تغادل برسد.
وى مى فزايد: ما بسيار به رشته هاى پزشکى و حقوق توجه کرديم و آنجا بود که افت شديدى در رشته هاى کامپيوتر و تکنولوژى داشتيم. زنان مهندس در اردوى IBM در دهکده اسليکان به عنوان مشاور فعاليت مى کنند و همچنين براى پاسخ به تميلات و علايق بچه ها تلاش مى کنند. در طرح” سيندرلا” ، ليزى به همراه حدود 50 نفر از بچه هاى در سنين 11 تا 13 سال که در اردو شرکت دارند ، کفشهايى با مشخصات تکنيکى مثل سايزهاى مخصوص پاى هر فرد ، فرمهايى براى راه رفتنهاى چرخشى ودرست کردن کف منشورى شکلى را بايد بسازند.

توضيح مفصل اين طرح:
آنجلا ريبن 30 ساله ، مهندس نرم افزار مى گويد: نقشه ساختن به اندازه طرح ساختمانها و ماشينها مهم نيست، مهم اين است که شما بايد همه چيز را اندازه گيرى کنيد و اين تنها راهى است که مى توانيد انها را دقيق طراحى کنيد.
IBM که 5 سال از عمرش مى گذرد همه را به هيجان و شوق واداشته! دراين تابستان شبکه جهانى را در 30 شهر توسعه داده است و شرکتهايى همانند هولت – پکارد ، مايکروسافت و ديگر رهبران تکنولوژى مثل همه برنامه هاى آموزشى و تربيتى از اين طرح حمايت مالى کرده اند.
در اين اردوى تکنولوژى اقدام به يک متحان پيشرفته فيزيک از 50 دختر در دالاس کرده اند. و اينتل گيک چيک ، دختران سال سومى را به همراه مربيان در آزمايشگاه chipmaker و دفتر نزديک Portland, Ore قرار داده است.اما از آنجايى که بسيارى از برنامه ها براى يک دوره طولانى ارتباط تعليمى کوشش مى کند، هنوز هيچ کس نمى تواند مسوليت نتايج آتى آن را به عهده گيرد. طرفداران اين طرح نگران هستند که اين شرکت امريکايى با يک چهارم آنچه بدست مى آيد پيش برود و صبر و حوصله کافى براى آماده کردن اين بچه ها در حرفه هايى که يک دهه به آن وارد نشده اند، به خرج ندهد.

نه خيلى ارزان :
به اضافه اينکه حضور در هر اردوى IBM حدود 7000 دلار ارزش دارد ، که البته اين حقوق شامل صدها ساعت براى هر سال کار کارمندان نيست ، بلکه فقط مديران اجرايى و داوطلبين را در برمى گيرد.
کارا هلندر از پايگاه کاتوليکهاى نيويورک که کارهاى اجرايى زنان را دنبال مى کند ، نگران است که اين اردوها فقط حرفه هايى مثل مهندسى را ترويج و ترفيع دهند؛ اما دختران را در کوشش براى رشته هاى ارشد فنى و تکنولوژى تشويق نکنند . چراکه برآوردها نيز نشان مى دهد، تنها کمتر از 10 درصد زنان درجه بالاى علمى خود را در رشته هاى فنى تکميل کردند.
اچ پى کارلى فيورينا از جمله رهبران شرکتهاى بزرگ دهکده سيلکو است که سابقه علمى در رشته هاى فنى را ندارد و تحصيلات وى در رشت هاى تجارت ، تاريخ قرون وسطى و فلسفه مى باشد. هلاندر که سازماندهى 75 درصد از مديران فنى 29 شرکت را برعهده دارد؛ با مثال زدن جنين اشخاصى متذکر مى شود که اين اردوها بايد تحصيلات عاليه را در همه رشته ها تشويق کنند . همچنين داشتن يک مدرک در رشته هاى فنى پيش شرط لازم و موثرى در داشتن تکنولوژى موفق نيست. اين برنامه ها فقط بر اساس توجه به علوم و رياضى بوجود آمده اند. اما شما نمى توانيد يک خط مستقيمى ازاين طرحها به زنان در موقعيتهاى بالاى صنعت تکنولوژى ترسيم کنيد.
و نزديک شدن به شکاف جنسى در بخش تکنولوژى امريکا تاثيرى هر چند ناچيزى بر روى مختل کردن گرايشات خيليها خواهد گذات – ليبرالهاى امريکايى که رشته تحصيلى آنها در زمينه هنر است ، کشور را از تربيت دانشمندان زياد مثل کشورهاى چين ، هند و روسيه باز مى دارند و جان يوکلسون رييس بنيادهاى مهندسى و علمى ساختمانهاى شهر سانتيگو — که يک شرکت نيمه عمومى – خصوصى است براى کمک به شرکتهادر دستمزد دادن و ترويج مربيان زن و اقليتها — اخطار مى دهد که روزى تسلط تکنولوژى امريکا تمام مى شود.
وى مى گويد: اين اردوها ذره هاى درخشان را بزرگتر از آنچه هست جلوه مى دهد ، که اين خيلى خوب نيست . ما نمى دانيم که به کجا خواهيم رفت مگر اينکه تغييرات بنيادى در محل کار ، دبيرستانها ، دانشگاهها و مدارس ابتدايى خود يجاد کنيم.

منبع : Herald.com

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. توصیه ها و هشدارهای مهم در مورد عوامل موثر در سئو
    راهکارهای وایده های نوین برای پنجره پاپ آپ | آپدیت ۱۴۰۲
    ترفندها و راهکارهای هوشمندانه برای سایت تبلیغاتی هفت گردون

    نکات ضروری دربارهکپشن اینستاگرام + تکمیلی ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا