تکنولوژی

آمريكايى‌ها به دنبال جذب متخصصان فناورى اطلاعات هندى هستند

ايرنا – تا سال ‌٢٠١٥ شركت‌هاى آمريكايى ‌٣/٣ ميليون فرصت شغلى را به خارج از آمريكا صادر خواهند كرد كه ‌٧٠ درصد اين مشاغل متعلق به متخصصان هندى خواهد بود.
به گزارش خبرگزارى دانشجويان، نشريه از نگرانى شديد محافل كارگرى آمريكا از انتقال ده‌ها هزار فرص شغلى در زمينه IT در دو سال اخير خبر داد.
بنا بر اين گزارش، بانك‌هاى اصلى آمريكايى، شركت‌هاى سرمايه‌گذارى و بيمه نيز قصد دارند ‌٥٠٠ هزار فرصت شغلى ديگر را به خارج از آمريكا منتقل كنند.
دليل اين امر تخصص يكسان و نرخ ارزان‌تر كارمندان وارداتى است؛ به طورى كه يك فارغ‌التحصيل رشته IT با درجه فوق ليسانس مديريت از هندوستان با ‌١٢ هزار دلار در سال در مشاغلى قابل استخدام است كه يك فارغ‌التحصيل همان رشته از دانشگاه‌ هاروارد با ‌١٠٢ هزار دلار استخدام مى‌شود.
اولين شركت‌هايى كه به استخدام ارزان و با كيفيت بالا در زمينه IT در آسيا اقدام كردند IBM و مايكروسافت بودند. تحقيقات حاكى از افزايش اين روند است به طورى كه بسيارى از شركت‌هاى آمريكايى حتى براى كارهايى نظير تحقيقات، آماده كردن برگه‌هاى مالياتى و سنجش بيمه، تحليل داده‌هاى آمارى، تحليل Catscan و ده‌ها مورد ديگر، متخصصان هندى داراى اين مهارت‌ها را استخدام مى‌كنند.
شركت سرمايه‌گذاران قصد دارد كه دفتر تحقيقاتى خود را با تعداد زيادى پرسنل در بمبئى ايجاد كند.
ده‌ها شركت آمريكايى، بانك‌ها، شركت‌هاى سرمايه‌گذارى، موسسات تحقيقاتى و خطوط هوايى نظير ، و تصميم دارند كه دفاترى در هندوستان داير كنند. يك كارشناس هندى فارغ‌التحصيل رشته IT يا تجارت با كمتر از يك دهم حقوق يك فارغ‌التحصيل مشابه از نيويورك يا لس‌آنجلس استخدام مى‌شود. جنرال الكتريك نيز دپارتمان نرم‌افزار و برخى دفاتر ديگر خود را به هندوستان منتقل كرده است.
مهندسان هندى قادرند حساس‌ترين تحليل مهندسى و علمى را بر روى هواپيماهاى جت جديد انجام دهند. برخى شركت‌ها مانند از افراد هندى براى تماس تلفنى با مشتريان خود استفاده مى‌كنند. آنها اسامى خود را به آسانى به آمريكايى تغيير داده و با گذراندن دوره‌هاى مخصوص نحوه صحبت و لهجه آمريكايى را مى‌آموزند. اداره مهاجرت آمريكا با اعطاى ويزاى 11 ماهه به صاحبان مشاغل اين اجازه را مى‌دهد كه متخصصان هندى را وارد آمريكا كده و به استخدام شركت‌هاى بزرگ IT درآورند.
شركت‌هاى آمريكايى در مقام پاسخگويى به اين اتهام هستند كه چرا فرصت‌هاى شغلى را از آمريكاييان گرفته و به هندى‌ها مى‌دهند. البته مساله تبعيض سنى فاكتور مهمى را در اخراج شهروندان آمريكايى بازى مى‌كند؛ به طورى كه اخراج كارمندان بالاتر از ‌٤٠ سال، ده برابر بيشتر از درصد اخراج كارمندان زير ‌٤٠ سال است. با اين حال حتى افراد ‌٣٥ ساله هم با خطر اخراج شدن مواجه هستند.
شركت عظيم در معرض اين اتهام واقع شده است. به اين صورت كه ادعا مى‌شود اين شركت دو هزار و پانصد نفر از كاركنان خود را اخراج كرده و آنان را با كاركنان جوان‌تر و ارزان‌تر از كشور هند تعويض كرده است.
به اين ترتيب مرتكب تبعيض بر مبناى سن و مليت شده است؛ زيرا كه كاركنان هندى معمولا سر به ‌راهتر و ارزان‌تر هستند و در ضمن براى رؤساى خود مشكل ايجاد نمى‌كنند.
تصور كلى بر اين است كه ادعاى شركت‌هاى فناورى مبنى بر اين‌ كه آمريكا از كمبود نيروى كار لازم در زمينه مهندسى و برنامه‌نويسى كامپيوتر در مضيقه بوده و كاركنان وارداتى از تخصص بالاترى در اين زمينه‌ها برخوردار هستند كاملا بى‌اساس است و صرفا نرخ ارزان‌تر كارمندان وارداتى است كه سبب جذب آنها توسط شركت‌هاى آمريكايى مى‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. صفر تا صد لیست پسورد ساز با cupp
    تکنیک ها و روش های نوآورانه برای ردگیری موقعیت مکانی که برای موفقیت لازم است
    راهنمای کامل در مورد دانلود وردپرس | آپدیت شده جدید ۱۴۰۲

    نکات تجربه شده درباره اهمیت چک لیست نگارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا