تکنولوژی

مرجع جامع موتورهاى جستجوگر راه اندازى شد

Advertisement – امروزه، موتورهاى جستجوگر، نقش عمده اى در ايجاد ترافيک در سايت ها و افزايش بينندگان آنها ايفا مى کنند و اين موضوع کاملا برخواسته از طبيعت مبتنى بر اطلاات اينترنت است. در دنياى وسيع وب، همه به دنبال اطلاعات هستند تا آنجا که به کاربران آن، عبارت “گرسنگان اطلاعاتى” اطلاق شده است. گرسنه اطلاعات بودن، يعنى داشتن سوال، سوالى که به جواب نياز دارد.
حال اگر جايى پيدا شود که به اين سوالات بى شمار پاسخ دهد، قطعا مورد هجوم همان گرسنگان اطلاعات قرار خواهد گرفت. موتورهاى جستجوگر اين نقش را به عهده گرفته اند و روزانه به بيش از يک ميليارد سوال، پاسخ مى دهند.
هم کاربران و هم دارندگان سايت ها، موتورهاى جستجوگر را دوست دارند، چرا که موتورهاى جستجوگر آنها را به هم مى رسانند. مهدى رودکى، ويراستار و مدير تحقيقات علمى سايت www.iranseo.com در ادامه اين سخنان افزود: بسيارى از کاربران با اصول جستجو در وب آشنا نيستند و نمى توانند اطلاعات مورد نياز خود را بيابند. از طرف ديگر سايت ها هم نمى توانند اطلاعات خود را به خوبى در اختيار موتورهاى جستجوگر، قرار دهند. موتور جستجوگر هم اگر اطلاعاتى در پايگاه داده خود نداشته باشد، نمى تواند راهنماى خوبى براى کاربران باشد. نتيجه ضعف در اين رفتار کاربران و سايت ها اين مى شود که بسيارى از خدمات و قابليت هاى ارزشمند سايت هاى ايرانى از ديد کاربران مخفى مانده است و آنها سايت هاى مفيد را نمى يابند و سايت ها هم از فقر ترافيکى رنج مى برند. لذا با راه اندازى اين سايت قصد داريم تا اين خلا را پر کنيم و مطمئن هستيم که iranseo براى ايرانيان مفيد خواهد با توجه به اينکه اين سايت کاملا به زبان فارسى مى باشد.
ما کاملا اين خلا را احساس کرده بوديم و از مدتها قبل براى راه اندازى چنين سايتى تلاش مى کرديم. محمود بشاش مدير شرکت اطلاع رسانى همکاران سيستم)www.sgnetway.com ( با بيان اين مطالب، افزود: طبيعى بود که براى دستيابى سريع تر به خواسته مان، نياز به همکارى فردى متخصص در اين زمينه داشتيم. جلسه دفاعيه فارغ التحصيلى آقاى رودکى در دانشگاه صنعتى خواجه نصير، فرصت مناسبى بود تا به وجود اين تخصص در داخل کشور مطمئن شيم.
اطلاع رسانى همکاران سيستم شرکت شناخته شده اى است و دريافت پيشنهاد همکارى با اين شرکت از سوى آقاى بشاش، بسيار براى من خوشحال کننده و غرور بر انگيز بود. رودکى در ادامه گفت: اميدوارم روند حمايت از ايده هاى نو، بيشتر از قبل مورد توجه شرکت ها قرار بگيرد.
ما احساس مى کنيم که تجربه موفقى خواهيم داشت و حمايت از ايده هاى نوين را در برنامه هاى خود گنجانده ايم. محمود بشاش در ادامه و در پاسخ به اين سوال که نحوه حمايت شما از سايت چگونه است، گفت:
تمام مراحل طراحى، برنامه نويسى، پشتيبانى فنى و ميزبانى سايت به عهده ما خواهد بود تا آقاى رودکى با خيال راحت ترى به پشتيبانى از محتواى سايت که همان اصل وجودى اين سايت است، بپردازد.
حتما از تجربه و توان ساير متخصصان داخلى در جهت بهتر شدن محتواى سايت بهره خواهيم برد و همين جا از تمام اين عزيران درخواست مى نمايم که ما را دست تنها نگذارند. با بيان اين مطالب، مهدى رودکى که شهريور ماه امسال مقاله تخصصى خود درباره موتور جستجوگر گوگل را در کنفرانس معتبر IFAC و در کشور هلند ارايه خواهد کرد، در پاسخ به اين سوال که مهم ترين هدف آتى شما چيست، اضافه کرد: اميدوارم روزى الگوريتم گوگل را شناسايى کنم.
در خاتمه اين گفتگو، محمود بشاش گفت: قصد داريم تا براى اولين بار افتتاح رسمى اين سايت را به صورت آن-اين برگزار کنيم و اين فرصت مناسبى است براى سايت ها و شرکت هاى ايرانى تا ضمن ارسال پيام هاى خود به سايت، به نوعى خدمات و فعاليت هاى خود را به سايرين معرفى نمايند.
گفتنى است که افتتاح رسمى سايت در تاريخ 2/5/1382 برگزار خواهد شد و علاقه مندان مى توانند براى کسب اطلاعات بيشتر به سايت مراجعه نمايند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ترفندهای طلایی درباره فنی و مهندسی – آپدیت شده جدید
    ایده ها و راهکارهای کلیدی برای اسم برند خاص
    توصیه ها و هشدارهای مهم درباره لینک‏های داخلی – آپدیت شده جدید ۱۴۰۲

    آموزش قدم به قدم از مبتدی تا پیشرفته آموزش لینک بیلدینگ

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا