تکنولوژی

با من هر آنچه کرد آن آشنا کرد …

نام نویسنده: عطا خليى سيگارودى

وبلاگ روزنوشت هاى عطا – همانطور که مى دانيد اين روزها موجى از حملات گسترده به کاربران ايرانى در رسانه هاى خارجى و متاسفانه توسط بعضى افراد در داخل کشور در جريان است. در حين اينکه با کمک چند تن از دوستانى که صادقانه براى حضور پرقدرت ايرانيان در اينترنت تلاش مى کنند مشغول فعاليت در جهت رفع اين نوع نگرش سطحى بوديم، ناگهان در صفحه مونيتور مشاهده کرديم که سرور وبلاگهاى سايت پرشين بلاگ خاموش شد!
در همان لحظه پيغامى براى ما ارسال شد که از جانب يکى از بزرگترين گروه هايى که براى جارى شدن قانون کپى رايت در دنيا تلاش مى کنند، اعتراضى مبنى بر اينکه در يکى از وبلاگهاى شما نرم افزار Crack شده Macromedia JRUN وجود دارد (در حالى که تنها لينک به آن وجود داشت)، به Datacenter رسيده است. سرور شما تا رفع مشکل خاموش خواهد بود. ما نيز سريعاً دست به کار شده و براى Datacenter توضيح داديم که تنها لينک به اين فايل در اين سايت (وبلاگ) وجود داشته و ما يک وبلاگ سرويس هستيم و اجازه انقال فايل بر روى سروهاى خود از جانب کاربران را نمى دهيم.
البته ديگر نمى توانستم به اين مسئله اشاره کنم که اينجا ايران است و اصولاً اينگونه مسائل عادى است. من نمى دانم چگونه تأسف خود را اعلام کنم، نه براى اينکه سرور ما 8 ساعت خاموش بود و تمام شب گذشته را تا صبح به رفع امور حقوقى گذرانده ايم، نه براى اينکه با ما طورى رفتار شد که انگار از جنگل با آنها صحبت مى کنيم و نه براى اينکه تمام فايلهاى موجود بر روى سرور ما که حاوى بيش از 20000 وبلاگ ايرانيان است همانند تفتيش خانه يک مجرم بازرسى شد، براى آن متأسفم ديگر چيزى بنام عرق ملى باقى نمانده است.
براى آن متاسفم که عده اى حاضرند براى مطرح نمودن نام خود، حاضرند مردم کشور خود را تا سطح مجنونان جنسى پايين بياورند.
شب گذشته تماماً در کابوسى وحشتناک گذشت، در کابوسى که خود را بى هويت و در جهان امروز بدون احترام مى ديدم. خيلى سخت است که هم خانه اى من به من بگويد که تو بى هويت هستى و فراموش کند که خود در همان خانه به دنيا آمده است.

[email protected]

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا