تکنولوژی

شيوه هاى مقابله با ويروس هاى کامپيوترى تغيير مى کند

بخش خبر ITiran – همزمان که ويروس هاى کامپيوترى تغيير مى کنند شيوه هاى محافظت از آن ها نيز دچار تحول مى شود.
اين گفته هاى استيو چانگ رييس شرکت توليد کننده نرم افزارهاى ضد ويروس Trend Micro در مصاحبه اى با با بى بى سى است که تخمين مى زند که بازار فروش نرم افزارهاى امنيتى در حال تکان خوردن است.
زمانى که مقابله و دفاع در برابر ويروس ها سخت تر مى شود شرکت هاى توليد کننده نرم افزارهاى ضد ويروس مى خواهند سرويس هاى امنيتى جديدى را اراه کنند که به ارايه نرم افزار محدود نمى شود.
به گفته چانگ با افزايش تعداد ويروس ها، مشتريان کسى را مى خواهند که درباره ويروس ها به آنها هشدار دهد و اين کار شغل او و زندگى او باشد.
آقاى چانگ که يکى از پيشگامان امنيت شبکه در جهان است مى گويد که شرکت هاى توليد کننده نرم افزارهاى ضد ويروس هم اکنون خودشان را با شرکت هاى توليد کننده دارو مقايسه مى کنند که در زمان پديدار شدن يک ويروس بلافاصله يک پادزهر توليد مى کنند.
اما با گسترش شبکه هاى کامپيوترى در تمام نقاط و پديدار شدن ويروس هايى نظير نيمدا، اسلمر و باگ بير آقاى چانگ اعتقاد دارد که وضعيت دچار تحولى عظيم شده است.
قدرت يک شرکت براى دورى جستن از آلودگى ويروسى بستگى تام به ميزان امنيت در همه زمينه هاى تجارتى شرکت و و روابط و رفتار کارکنان آن دارد. به عنوان مثال کارمندى در مراقبت هاى امنيتى مسامحه مى کند و مثلا در خانه خود دستگاه خود را به ويروس آلوده مى کند و بعد آن آلودگى را به دستگاه هاى شرکت منتقل مى کند.
اما تکليف برخى ويروس ها که سيل وطوفانى از ترافيک را ايجاد مى کنند و تاخير در ارتباطات اينترنتى وجلوگيرى از دسترسى کاربران به شبکه را موجب مى شوند چيست؟ آقاى چانگ معتقد است که تعدادى ويروس کامپيوترى وجود دارند که نمى توان در مقابل آنها کار دفاعى چندانى انجام داد چو از تکنيک هاى خاص و موذيانه اى بهره مى برند که شناخت و افشاى آنان در مراحل اوليه ساده نيست.
او مى افزايد: اين موضوع باعث مى شود که شرکت هاى آنتى ويروس راه هاى خود را امن کردن شبکه ها و کامپيوترها تغيير دهند.

تغيير بزرگ
با تبديل شدن نرم افزارهاى ضد ويروس به يک جنس و يک وسيله ، شرکت ها در حقيقت به يک سرويس دهنده امنيتى در مقياسى بزرگ تر تبديل مى شوند.
در چنين وضعيتى شرکت ها تلاش مى کنند که سرويس هاى خود را براى محافظت مشتريانشان در مقابل موارد حمله هاى اينترنتى و ويروسى افزايش دهند و اگر واقعه اى نيز رخ داد بلافاصله وارد عمل شوند.
به گفته چانگ نکته مهم اين است که مشتريان نرم افزارهاى ضد ويروس را براى خود نرم افزارها خريدارى نمى کنند بلکه براى اطمينان از کارى که آن ( نرم افزارها ) انجام مى دهند آنها را مى خرند.” در حقيقت شما يک دريل مى خريد چون به يک سوراخ احتياج داريد ولى به خود دريل نه! ” شرکت Trend Micro هم اکنون سرويس آنتى ويروسى را ارايه داده که چيزى بيش از يک نرم افزار آنتى ويروس با دوره زمانى به روز سازى معين است. اين سرويس براى يک دوره يک ماهه مشتريان را تحت پوشش قرار مى دهد و آنها را به شکل هاى ويژه اى از وجود ويروس هاى جديد مطلع مى کند.
به گفته چانگ مردم دنبال خريد يک نرم افزار امنيتى نيستند آنها چيزى را مى خواهند که سودمندى و بهره ورى کارشان را در زمانى کم افزايش داده و بهبود بخشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تکنیک های ارزشمند و حرفه ای در مورد بازاریابی با پادکست که حتما در نظر بگیرید گفت:

    راهکارهای وایده های نوین برای ابزار آلات صنعتی
    هشدارها و توصیه ها درباره بیزینس پلن جامع که برای موفقیت لازم است
    ایده ها و تکنیک های هوشمندانه برای ساخت دکلمه

    ترفندها و نکات طلایی درباره موضوع فریلنسر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا