تکنولوژی

طرح آزمايشى مدرسه الكترونيكى از مهر ماه سال جارى آغاز مى‌شود

ايسنا – طرح آزمايشى مدرسه الكترونيكى با تجهيز 10 دبيرستان در سطح كشور از مهر ماه سال جارى آغاز مى‌شود.
مرتضى طلايى، مشاور مدير طرح ICT وزات آموزش و پرورش، در گفت و گو با خبرنگار سرويس IT خبرگزارى دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به انجام پروژه هايى از قبيل آموزش معلمان، تجهيز مدارس به رايانه، توليد نرم‌افزارهاى آموزشى طى برنامه 5 ساله درباره طرح‌ آزمايشى مدرسه الكترونيك، اظهار كرد: به منظور پيش رو قرار گرفتن نمونه‌اى از طرح‌هايى كه قرار است طى 5 سال در كليه مدارس كشور اجرا شود، امكانات لازم در 10 دبيرستا تهران، شيراز، يزد، قشم و كيش (در هر استان يك مدرسه پسرانه و يك مدرسه دخترانه) در حال تجهيز است.
وى افزود: از مهرماه امسال قرار است دو درس از دروس مدارس مورد نظر انتخاب شود و به همراه آن معلمان نيز طى تابستان جارى آموزش‌هاى لازم را شامل آموزش‌هاى عمومى و تخصصى طى كنند، ضمن اينكه در طول تابستان تجهيزات اين مدارس و وجود يك رايانه به ازاء هر دو دانش آموز و ايجاد زير ساخت مخابراتى و شبكه هاى مدارس تامين مى‌شود.
وى درباره‌ى نحوه‌ى تدريس در مدارس الكترونيكى، گفت: منظور از مدرسه‌ى الكترونيكى حضور پيدا نكردن دانش آموزان در مدارس نيست. به عبارتى در آموزش و پرورش ا شبكه‌هاى مدارس به عنوان ابزار كمك آموزشى استفاده مى شود و قصدمان اين است كه دانش آموزان با تعطيل شدن مدارس بتوانند در منازل خود با اتصال به سايت، به مطالب دروس خود دسترسى داشته باشد. حتى سوالات خود را از طريق پست الكترونيكى با معلم خود در ميان بگذارند.
طلايى از جمله كاركردهاى شبكه ملى مدارس را كارگروهى (teamworking) و آموزش بر اساس پروژه محورى دانست و گفت: اميدوارم دانش آموزان با استفاده از شبكه مذكور بتوانند، با جستجوهاى اينترنتى و استفاده از بانكهاى اطلاعاتى و حتى ارتباط با معلمان و دانش آموزان ساير كشور‌ها به فراگيرى بپردازند.
وى در تشريح شبكه رشد، گفت: طر جامع شبكه‌هاى مدارس همان طرح جامع شبكه رشد است كه طرح جامع آن، 7 خرداد ماه به اتمام رسيده است و در سال جارى قرار است در 15 مركز استان پياده شود.
وى با اشاره به پياده سازى اين طرح به صورت جزيى در طول 2 سال گذشته در تهران و برخى مراكز مانند كرمان اصفهان و شيراز يادآور شد كه امكانات آن شامل اتصال به شبكه‌، دريافت بحث نامه‌هاى وزارتخانه، ارسال پست به معلمان و دانش آموزان و دسترسى به منابع شبكه است، كه شروع طرح جامع اين امكانات در حدود وسيع تر در اختيار 18 ميليون دانش‌آموز، 3 ميليون پرسنل و 130 هزار مدرسه قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا