تکنولوژی

آموزش از طريق تلفن همراه

بى بى سى – استفاده از تلفن هاى همراه و رايانه هاى دستى براى آموزش پايه مى تواند به جوانانى که از نظام آموزشى سنتى رويگردان شده اند، کمک کند.
اخيرا پروژه اى با بودجه معادل چهار و نيم ميليون يوريو (معادل سه ميليون پوند بريتانيا) در بريتانيا، سوئد و اتاليا براى همين منظور آغاز شده است.
هدف از اين پروژه (به نام m-learning) بررسى امکان استفاده از دستگاه هاى الکترونيکى همراه، براى آموزش حساب و خواندن و نوشتن به جوانانى است که ترک تحصيل کرده اند.
اين پروژه براى جوانان 16 تا 24 ساله انجام مى شود.
به گفته “جيل آتاول”، مسئول هماهنگ کننده اين پروژه و مدير موسسه گسترش مهارتها و يادگيرى، قرار نيست اين شيوه آموزشى جايگزين تحصيل معمولى شود، بلکه اين کار تلاشى است براى جذب دوباره کسانى که آموزش منظم خود را کنار گذاشته اند.
تاليف کنندگان مواد درسى در “موسسه آموزش و توسعه کمبريج”، دريافته اند که آموزش از طريق تلفن همراه به دليل آنکه بيشتر جنبه خصوصى دارد، باعث خجلت زدگى کسانى که از توانايى بالايى در خواند و نوشتن برخودار نيستند، نخواهد شد.
“جو کالى”، مدير اين پروژه گفت: با استفاده از تلفن همراه مى توان پاسخ ها را ارسال کرد و نتيجه آن را به سرعت گرفت. اين نوع آموزش مى تواند به طور خصوصى انجام شود و تمرين هاى آن هم به طور خصوصى حل شود.
اين درحالى است که برنامه آزمايشى که سال گذشته و امسال با شرکت ده ها جوان انجام شد، نشان مى دهد که جوانان بيشتر به يادگيرى گروهى علاقه نشان دادند تا اين شيوه خصوصي.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ایده های ارزشمند در مورد نگاهی ساده به رپورتاژ
    راهکار ها و تکنیک های خلاقانه برای آموزش ساخت خبرنامه جذاب
    ایده های سریع و آسان درباره Social Bookmarking

    آموزش قدم به قدم از مبتدی تا پیشرفته ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا