تکنولوژی

قيمت xbox کاهش يافت

بخش خبر ITiran – رقابت شديد در بازار بازى هاى کامپيوترى فعلا به نفع خريداران تمام شده و در تازه ترين اقدام شرکت مايکروسافت قيمت کنسول بازى ايکس باکس خود را باز هم اهش داده تا در رقابت با سونى و کنسول playstation2 آن شرکت، جايگاه خود را يا ارتقا دهد.
به گزارش بى بى سى اين آخرين تيرترکشى است که در جنگ ميان سونى، مايکروسافت و نينتندو بر سر دردست گرفتن بازار بازى هاى کامپيوترى شليک مى شود.
اين کاهش قيمت براى نمايشگاه سرگرمى هاى الکترونيک لوس آنجلس(E3) صورت گرفت و طى آن قيمت جديد ايکس باکس 179.99 دلار اعلام شد.
اوايل اين هفته شرکت سونى نيز در هنگام ارايه بسته آداپتورى براى بازى هاى آنلاين قيمت playstation2 را به 179 دلار کاهش داد.
در حال حاضر playstation2 از رقباى خود پيش افتاده وتا کنون بيش از 50 ميليون کنسول را در سراسر جهان به فروش رسانده ست.
جنگ واقعى برسرمقام دوم بين مايکروسافت و نينتدو در جريان است و هر دو محصول ( ايکس باکس و گيم کيوب) تاکنون بيش از 9ميليون فروخته اند.
موج جديد کاهش قيمت کنسول هاى بازى شگفتى ناظران را برانگيخته است چرا که هم سونى و هم مايکروسافت پيشتر اعلام کرده بودند که برنامه اى براى کاهش قيمت ندارند.
اما کاهش قيمت پلى استيشن 2 که در اوايل هفته اعلام شد موجب گرديد که ايکس باکس در صدرجدول گرانترين کنسول هاى بازى در داخل آمريکا قرار گيرد.
Robbie Bach مدير دفتر ايکس باکس شرکت مايکروسافت درباره اين کاهش قيمت مى گويد: تعهد والزام ما به مشتريان باعث مى شود که بهترين سيستم با مناسب ترين قيمت و به همراه برترين نرم افزارها ارايه کنيم.
کاهش قيمت خرده فروشى ايکس باکس به 179 دلار به سرعت تاثير خود را در بازار نشان داد. هر چند طراحى دوباره پلى استيشن 2 شرکت سونى که به همراه وسايل مورد نياز اتصال به اينترنت و انجام بازى آنلاين ارايه شده اما انتظار مى رود که اين حرکت حداقل به قيمت 199 دلار براى هر کنسول پلى استيشن 2 تمام شود.
از طرف ديگرگيم کيوب محصول شرکت نينتدو با 149 دلار هنوز به عنوان ارزان ترين کنسول بازى در کشور آمريکا به شمار مى رود و به همين دليل اين کمپانى هنوز دليلى براى ورود به جنگ کاهش قيمت محصولات نيافته است.
Satoru Iwata مدير شرکت نينتندو در تاييد اين موضوع مى گويد: فکر نمى کنم نيازى به کاهش قيمت محصولمان داشته باشيم.

خرده فروش هاى آمريکايى نيز براى کاهش بيشتر قيمت ها فشار مى اورند چرا که به اين ترتيب تعداد نرم افزارها و سخت افزارها بيشتر و در عين حال فروش اين محصولات نيز افزايش پيدا مى کند.
هنوز معلوم نيست چنين روند کاهش قيمت کنسولهاى بازى در بازارهاى ديگر مثل اروپا و ژاپن چه تاثيراتى خواهد گذاشت.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. نکات ارزشمند در مورد افزایش سرعت سایت
    الزامات و ممنوعیت ها در مورد تامین محتوا
    ترفندهای بی نظیر در مورد افزایش رتبه گوگل

    نکات طلایی و ارزشمند در مورد حذف نمایش تعداد لایک که شما باید بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا