تکنولوژی

چند خبر کوتاه

ارتباط اينترنتى كره‌اى‌ها با كسب اجازه مجاز است
روزنامه دنياى اقتصاد – قانون‌گذاران كره شمالى به ارائه يك لايحه پرداختند كه براساس آن امكان تماس‌هاى غيرسياسى ميان مردم دو كره مجاز شناخته خواهد شد.
در اين لايحه كه به امضاى 114 تن از نمايندگان مجلس كشور كره شمالى رسيده است يك ماده اضافه شده كه براساس آن مردم كره جنوبى مى‌توانند با كسب اجازه قبلى از وزارت همبستگى كره شمالى با دوستان خود در اين كشور تماس اينترنتى داشته باشند.
كه طراح اين لايحه است مى‌گويد: ماده پيش‌بينى شده محاورات ميان مردم دو كره را در صورتى كه سياسى نباشد مجاز مى‌شناسد.
وى مى‌گويد: ما معتقديم كه تماس‌هاى اينترنتى موجب گشوده شدن درهاى كره شمالى به سوى ديگران مى‌شود و اين احساس كه مردم آن طرف متفاوت از ما هستند از بين رفته و اتحاد ميان دو كشور بيشتر مى‌شود.
اين نخستين گام اينترنتى از سوى رهبران كره شمالى براى برقرارى ارتباط با همسايه جنوبى اين كشور به شمار مى‌رود.

بازار داغ ارائه خدمات اينترنتى در ژاپن
رقابت ميان ارائه دهندگان خدمات اينترنت در ژاپن براى ارائه خدمات پرسرعت در اين كشور بسيار بالا گرفته است.
كمپانى سافت بانك ژاپن اعلام كرد كه به دنبال زيان در سال گذشته، قصد دارد تا خدمات گسترده‌اى را جهت دسترسى به اينترنت با سرعت بالا ارائه دهد. اين كمپانى در حقيقت مركز بازار Broad band در ژاپن محسوب مى‌شود كه از سال 2001 به ارائه شبكه‌هاى پرسرعت پرداخت و توانست با كاهش هزينه‌ها يكى از رقباى اصلى خود يعنى شركت نيپون تلگراف و تلفن را پشت‌سر بگذارد اما افزايش رقابت ميان ساير خدمات دهندگان ژاپنى اوضاع شركت سافت بانك را از حالت تعادل خارج كرد. كه در اين ميان شركت YahooBB سهمى 40 درصدى از بازار را از آن خود كرد.
كمپانى سافت بانك سال گذشته 833 ميليون دلار را از دست داد و دو سال قبل نيز قريب به 740 ميليون دلار ضرر كرد.
در ميان رقابت شديد ارائه دهندگان خدمات اينترنت در ژاپن، بيش از همه شهروندان اين كشور راضى به نظر مى‌رسند چرا كه قيمت‌ها دائماً رو به كاهش است.

ايجاد دموكراسى در اينترنت
يك گروه از شهروندان آمريكايى با ايجاد يك سايت، دموكراسى را به دنياى اينترنت نيز منتقل كردند.
پيش از اين دموكراسى در خصوص هر چيزى از صنايع و ضبط موسيقى گرفته تا خريد حيوانات خانگى در اينترنت رعايت شده است. اما اخيراً يك گروه از آمريكايى‌ها قصد دارند كه بحث ديگرى را نيز به اينترنت منتقل كنند. يعنى دموكراتيك كردن خود دموكراسى در اينترنت.
اين گروه با دريافت صداى الكترونيكى مردم آن را به سايت‌ها و مكان‌هاى سياسى در اينترنت منتقل مى‌كنند. يكى از اعضاى اين سازمان در خصوص دلايل راه‌اندازى اين سايت و اتخاذ چنين تصميمى مى‌گويد: مردم گاه بسيار درگير هستند، برخى خجالتى هستند، برخى امكان ديدن نماينده و نامزد مورد نظر خود را ندارند و برخى نيز مايل به نوشتن نامه نيستند. لذا هركس كه بخواهد مى‌تواند بدون هيچ مشكلى در خانه خود نشسته و حرف‌هاى خود را به راحتى به گوش دولتمردان برساند و از اين بابت يك فرصت جديد در اختيار مردم قرار گرفته است به ويژه افرادى كه در نقاط دور دست كشور حضور دارند.
اگرچه استفاده از صداى الكترونيكى و روش مذكور به تازگى راه‌اندازى شده ولى پيش‌بينى مى‌شود كه استقبال خوبى از اين ام به عمل آيد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نکات مهم و ضروری در مورد فروش محصولات | راهنمای آپدیت شده جدید
    ترفند ها و تکنیک های نوین برای شعار دیجی کالا | آپدیت جدید
    آموزش کامل و جامع بدون جزییات به درد نخور در مورد بلاگ نویسی

    نکات مهم و ضروری در مورد تبلیغات در سایت

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا