تکنولوژی

نرم افزارهاى مايكروسافت رايگان مى شود

جام جم آنلاين – شركت مايكروسافت در تلاش براى كسب پروژه هاى كلان حكومتى و سازمانى قصد دارد قيمت برنامه هاى خود را تا سر حد رايگان ، كاهش دهد.
اورلاندو آيالا مرد شماره 3 مايكروسافت به تازگى اعلام كرد ، آنها قصد دارند در برابر مجانى بودن برنامه هاى opensource بالاخص لينوكس ، برنامه هاى ويندوز و ساير نرم افزارهاى خود را با قيمت بسيار اندك به مشتريان حكومتى و سازمان هاى بزرگ ارائه دند.
اين در حالى است كه در بازار دسكتاپ ، حدود 90درصد سيستم هاى جهان از برنامه هاى مايكروسافت نظير ويندوز و آفيس تغذيه مى شوند و البته براى دستيابى به اين برنامه ها هزينه هاى دلارى زيادى مى دهند.
در حالى كه سيستم عامل لينوكس را بدون بهاى خاصى روى ماشين هاى خود نصب كرده اند و از برنامه هاى پشتيبان نيز بصورت مجانى بهره مى گيرند.
البته در دنياى سرور تقريبا بزرگترين و عظيم ترين ماشين ها با لينوكس و يونيكس كار مى كند و مايكروسافت به اين شكاف در نوع برنامه هاى خود اذعان دارد.
استراتژيست هاى مايكروسافت به آينده بازار بيشتر مى نگرند.
آنها مطمئن هستند كه عدم كاهش قيمت محصولاتشان در درازمدت سرخوردگى بزرگى را بين مصرف كنندگان ايجاد مى كنند.
مباحث جنجالى و حقوقى عليه مايكروسافت نيز حمل بر قضيه شده و دادگاه ضدتراست و نتيجه آن باعث شده تا دارو دسته بيل گيتس در بيزنس خود تجديدنظر كنند.
آنها پس از دستور راى دادگاه درباره ارائه سورس كه قسمتى از ويندوز در حركتى تبليغاتى آن را به چين پيشكش كردند و اين دقيقا جايى است كه بسيارى از سيستم ها از opensource تغذيه مى شوند.
حتى دادگاه در مورد سان نيز به نوعى عليه مايكروسافت رقم خورد و آنها را مجبور كرد تا برنامه هاى جاواى سال را در سرويس پك يك ايكس پى در نظر قرار داده و جاواى موردنظر را در ويندوز به رسميت بشناسند.
بيل گيتس ثروتمند آنقدر هم كم بين نيست كه سيستم هاى خود را بدون انديشه ، مجانى به سازمان ها پيشكش كند، چرا كه در درازمدت از روى خدمات جانبى و برنامه هاى آينده ، درآمد ويژه اى را مانند تونل در آن سازمان ها حفر كرده و سود اصلى خود را به دست مى آورد.
اتحاديه اروپا نيز قوز بالا قوز شده و همچنان در حال بررسى اين موضوع است كه آيا مايكروسافت قوانين ضدتراست اين اتحاديه را زير پا گذاشته است يا نه؟ پس آيالا در انگليس بسيار زيركانه قدم برداشته و با درج خبر فروش تقريبا رايگان برنامه هاى مايكروسافت به آژانس هاى حكومتى به غيض كنندگان خود گوشه شمى نشان داده كه نتايج آن بزودى معلوم خواهد شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آموزش جامع و کامل از مبتدی تا پیشرفته مدل‌های ارتباطات دیجیتال
    ترفندهای سریع و آسان درباره مهمترین جنبه هر مقایسه
    معرفی تکنیک های خلاقانه برای دسته‌بندی | آپدیت شده جدید

    الزامات و ممنوعیت ها در موردطراحی کارت ویزیت با کورل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا