تکنولوژی

استعفاى مشاور عاليرتبه امنيت سايبرنتيکى دولت بوش

بخش خبر ITiran – “هوارد اشميت ” مشاور امنيت سايبرنتيکى کاخ سفيد در پايان ما آوريل استعفاى خود را تقديم “جرج بوش” رييس جمهورى آمريکا خواهد کرد.
به نوشته واشينگتن پست اين اقدام در پى ابراز نگرانى دولت بوش در مورد اقدامات امنيتى لازم براى حفاظت از ساختارهاى زيربنايى اطلاعاتى کاخ سفيد صورت مى گيرد.
چند تن از نزديکان اشميت از تصميم وى براى استعفا خبر دادند. گفتنى است که اشميت بعد از “ريچارد کلارک” که در ماه فوريه سمت خود را ترک گفت به عنوان رييس “مجموعه حفاظتى زيربنايى بحرانى آمريکا ” انتخاب شد. وى پيش از اين رييس امنيتى کمپانى مايکروسافت بوده است.
اشميت در نوشتن استراتژى امنيت سايبرنتيکى جديد دولت بوش نقشى مهم ايفا کرد . وى دو سال گذشته را به برقرارى ارتباط با بخش هاى خصوصى براى انجام اقدامات مشترک در جهت حفاظت از سيستم هاى اطلاعاتى مهم دولتى از حملات سايبرنتيکى اختصاص داد . اشميت در حال رايزنى براى به دست گرفتن پست مشاور سايبرنتيکى وزير امنيت داخلى آمريکا بود که در اين کار ناکام ماند.
خروج قريب الوقوع اشميت موجب مى شود که دولت در شرايطى که خيلى از ناظران کاخ سفيد را به خاطر عدم اطلاع رسانى کافى به مردم مورد مواخذه قرار مى دهند و سعى در منحرف کردن توجه آن ها دارند با عدم حضور يک مقام عاليرتبه در بخش امنيتى سايبرنتيکى مواجه شود.
ريچارد کلارک مى گويد: بخش صنعت خوب مى داند که اين موضوع تا چه اندازه مهم است. کنگره و رييس جمهور هم بر اين امر اذعان دارند. اما اين بخش هيچ مقام عاليرتبه اى را ندارد که به صورت تمام وقت روى اين موضوع کار کند. وى معتقد است که عدم توانايى وزارت امنيت داخلى براى انتصاب يک مشاور امنيت سايبرنتيکى نشان دهنده ضعف سيستم مذکور در درک اهميت اين بحران است .
در ماه ژانويه دولت کار پنج اداره امنيت سايبرنتيکى را به وزارت امنيت داخلى واگذار کرد. ولى هنوز روشن نشده است که اين بخش ها چگونه با هم همکارى مى کنند و يا اين که آيا آن ها منابع کافى براى انجام هدف و ماموريت خود دارند يا خير.
مسئوليت کامل اين مسايل امنيتى بر عهده “رابرت لسيکوسکى ” مدير اجراى سابق کارخانه کوکاکولا است که اکنون به به عنوان رييس بخش حفاظت زيربنايى وزارت امنيت داخلى منصوب شده است.وظيقه لسيکوسکى برقرارى امنيت سايبرنتيکى و حفاظت از اطلاعات مهم و حياتى از حملات مختلف است. بعضى از ناظران بر اين باورند که اين مقوله بايد مجددا بررسى شود.
“هريس ميلر” رييس سازمان IT آمريکا مى گويد: بوش در حال انجام کارى است که کلينتون از آن سرباز زد. انتخاب فردى به عنوان مسئول اجراى انى پروژه و اعلام استراتژى سايبرنتيکى ملى .
وى براين باور است که درست بعد از اعلام اين استراتژى چند تن از مسئولان اين بخش ناپديد شده اند و اين موجب مى شود که در مرحله اجرا کار با مشکل روبه رو شود.
بعد ازخروج کلارک از کاخ سفيد، دولت اعلام کرده که مجموعه حفاظت زيربنايى بحرانى را حذف و وظايف آن را به وزات امنيت داخلى محول مى کند . اين حرکت نقش اشميت را به عنوان مشاور امنيت سايبرنتيکى کاخ سفيد حذف نکرد ولى خود وى از انجام وظايف سرباز زد و اعلام کرد که ديگر رهبرى مجموعه را بر عهده نخواهد گرفت. اشميت از هر گونه اظهار نظر در اين باره خوددارى کرد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بایدها و نباید ها درباره طریق تبلیغات اینترنتی به همراه نمونه های کاربردی
    تکنیک ها و ترفندهای کلیدی برای طراحی صفحه ارتباط با ما (با نمونه های کاربردی)
    راهکار ها و تکنیک های هوشمندانه برای طراحی قالب وردپرس که باید در نظر بگیرید

    نکات ارزشمند دربارهسایت فروشگاهی با وردپرس | راهنمای آپدیت شده ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا