تکنولوژی

وزير عراقى پديده جديد اينترنتى

نام نویسنده: bbcnews

بخش خبر ITiran – محمد سعيد الصحاف وزير اطلاعات مشهور عراقى ديگر برنامه تلويزيونى خود را اجرا نخواهد کرد اما خاطره او در ذهن ها باقى خواهد
يک سايت اينترنتى با نام ” ما وزير اطلاعات عراقى را دوست اريم we love the iraqi information ministerبا فايل هاى صوتى جنگ عراق از پديده هاى دنياى اينترنت محسوب مى شود.
اين سايت توسط يک گروه از نيويورکى ها ساخته شده که به اين نتيجه رسيده اند تنهاچيزى که در جنگ عليه عراق ميان آن ها و عراقى ها مشترک است ، علاقه به صحاف بوده است.
کن نو گنت مدير سايت اينترنتى مذکور گفت: مابحث هاى زيادى را در مورد درست تو غلط بودن جنگ انجام مى د اديم ولى هيچ کدام کنفرانس هاى خبرى روزانه اين وزير عراقى را فراموش نمى کرديم.
صحاف که توسط رسانه ها به ” سعيد کمدى” معروف شده بود تمام خبرنگاران و بينندگان تلويزيون دنيا را به خاطر ارايه تصاوير صريح و گاهى غلط نبرد عراق هيجانزده و گيج مى کرد.
جملات کلاسيکى چون”آنها همه خواهند مرد” که در آغاز جنگ ايراد شد و “هيچ متجاوز عراقى در بغداد نبوده و نيست!” که در زمانى گفته شد که نيروهاى آمريکا شهر را محاصره کرده بودند ، از جمله يادگارهاى وى هستند که همراه با نام او در تاريخ ثبت خواهند شد.
نو گنت علت جذابيت اين سايت را به اين حقيقت مديون مى داند که صحاف شخصيتى خاص و واحد داشت. وى مى گويد: “فرهنگ جنگ خيلى ناراحت کننده و خطير است. ولى در اين ميان شخصى مثل صحاف از دنيايى ديگر وارد مى شود که در عين غير قابل اطمينان بودن مى شد به وى اعتماد کرد.
به گفته رييس سايت اينترنتى اين وزير عراقى يک سخنگوى عمومى برجسته و خلاق بوده که خبرها را پيچيده نمى کرده وخيلى ساده در لابى هتل فلسطين آن را در اختيار همگان قرار مى داد.
حتى اعضاى پنتاگون نيز از گزارش هاى روزانه وى لذت مى بردند و خبرهاى وى از جمله چيزهايى بود که براى يک لحظه لبخند بر لبهاى رهبران نظامى آمريکا مى آورد.
اين که وى در حال حاضر کجاست معلوم نيست اما جذابيت چهره صحاف به حدى است که چهره او در ميان کارت هاى مرگ که به سربازان داده شده قرار ندارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ترفندها و راهکارهای هوشمندانه برای مدیریت مشتریان
    تکنیک های ارزشمند درباره کیفت متن که هرگز نباید نادیده گرفت
    ترفند های کلیدی SEO copywriting

    ایده ها و تکنیک های هوشمندانه برایپیش بینی کنندگان حرفه ای | آپدیت ۱۴۰۲

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا