تکنولوژی

نامه‎‎ى تهديدآميز به مديران پرشين بلاگ

نام نویسنده: سيد رضا شكراللهى

متـــــــن نـــــــامــــــــه
مديران محترم سايت پرشين بلاگ
با درود
وبلاگ خوابگرد – مدتى ست با راه افتادن سايت blogsky انحصار راه‎اندازى و پشتيبانى وبلاگ‎هاى فارسى از persianblog گرفته شده و حتما آگاه هستيد كه هر روز بر شمار سانى كه وبلاگ خود را از سايت شما به اين سايت تازه تاسيس منتقل مي‎كنند، اضافه مي‎شود. ما امضا كنندگان اين نامه به عنوان وبلاگ‎نويس و يا بازديدكننده‎ى حرفه‎اى وبلاگ‎هاى زيرمجموعه‎ى پرشين بلاگ بهتر ديديم نكاتى را با شما درميان بگذاريم كه هدف از آن ايجاد انگيزه در شما براى رفع اشكالات موجود است.
1- بزرگ‎ترين مشكلى كه كاربران سايت شما با آن روبه‎رو هستند، سرعت بسيار پايين سرور پشتيبان شماست. شكايت وبلاگ‎نويس‎ها و بازديدكنندگان حرفه‎اى از سرعت پرشين بلاگ فراگير شده و با راه افتادن سايت رقيب، اين شكايات جاى خود را به اقدام براى انتقال وبلاگ‎ها داده است. البته پايدار ماندن سرعت فعلى سايت رقيب هم خود جاى تامل دارد، ولى به هرحال مساله اين است كه درحال حاضر چنين مشكلى ندارد.
2- اديتورى كه براى پرشين بلاگ طراحى كرده‎ايد در مقايسه با اديتور سايت رقيب، از امكانات خيلى كم‎ترى برخوردار است . در طول مدتى كه سايت شما فعال است هيچ گونه تغيير و تحولى در اين قسمت ايجاد نكرده‎ايد و نويسندگان وبلاگ‎ها هيچ‎گونه آزادى عملى براى تنظيم نوشته‎هايشان ندارند و ناچارند به شكلى دست و پا بسته يادداشت‎هاى خود را ويرايش كنند.
3- از امكاناتى مثل اختيار ثبت ويا عدم ثبت پيام‎ها، آپلود لوگو و عكس، ويرايش قالب صفحه‎ى نظرات، شمارشگر اخصاصى و… در سايت شما خبرى نيست.
4- شمارشگر وبلاگ‎هاى ليست گروه‎هاى پرشين بلاگ، نمايشگر شمار واقعى بازديدكنندگان از وبلاگ‎ها نيست و گاه تفاوتى در حد 15 هزار بازديدكننده را مي‎توان در آن‎ها ديد.
5- بيش‎تر وبلاگ‎نويس‎ها خاطرات بدى دارند از خطاهايى كه به هنگام ارسال يادداشت‎ها و يا ويرايش قالب وبلاگ‎شان با آن‎ها روبه‎رو مي‎شوند. اين خطاها كه ناشى از ضعف فنى سايت است، گاه وبلاگ‎نويس‎ها را ساعت‎ها پاى كامپيوتر مي‎نشاند تا بروز شكلى آن‎ها را برطرف كنند.
6- گذشتن اجبارى از مرحله‎ى ” بازسازى وبلاگ” به هنگام ايجاد هرگونه تغيير در وبلاگ، از ديگر كاستي‎هاى سايت شماست كه چندين ماه است به هدف رفع اشكالات قبلى سايت درنظر گرفته شده اما حالا ديگر خودش براى خودش ماجرايى ست.
7- شما براى تامين هزينه‎‎ى سايت، از فضاى همه‎‎ى وبلاگ‎‎ها براى آگهى استفاده مي‎‎كنيد، اما كاربران خود را از مشكلات سايت نجات نمي‎‎دهيد؛ سايت رقيب اما هيچ گونه تبليغى را روى وبلاگ‎‎ها نمي‎‎فرستد و درعين حال رضايت خاطر كاربران را فراهم كرده است.
اقدام شما در راه‎اندازى سايت persianblog از نظر ما اقدامى بود جسارت‎آميز و درخور تحسين. اقدام ما در امضاى اين نامه نيز از روى دلسوزى ست. با اين حال اعلام مي‎كنيم اگر خيلى زود به رفع مشكلات سايت نپدازيد، خروج وبلاگ‎نويس‎هاى حرفه‎اى از سايت شما الگويى خواهد شد براى ديگران، و بعيد مي‎دانيم كه شما چنين بخواهيد.
با احترام

[email protected]

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ترفندها و ایده های هوشمندانه برای مصاحبه کاری | آپدیت شده جدید
    ترفندهای ارزشمند و حرفه ای در مورد روش‌های تبلیغاتی کاربردی
    ترفندهای ارزشمند در مورد آموزش سئو موبایل

    چک لیست ضروری برایحقوق بشر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا