تکنولوژی

اينترنت چگونه ما را به دنيا مربوط مى کند؟

بخش مقاله ITiran – جنگ در دنيا باعث برانگيخته شدن تمايل جهانيان به اطلاعات است. اما چه کسى بهترين اطلاعات را کسب مى کند؟ کدام يک از کسانى که از اطلاعات روزنامه ها، تلويزيون يا اينترنت استفاده مى کنند موفق تر بوده اند؟
به نوشته بى بى سى نيوز ياکوب نيلسن منتقد دائمى سايت هاى اينترنتى مى گويد در اين جنگ کاربران خبرى اينترنت در کسب اطلاعات گسترده و سريع خيلى موفق نبوده اند.
او مى گويد: شايد اگر زمانى همه اين حجم اطلاعات در دسترس چنين تعدادى قرار گيرد هرگز جنگى رخ نمى دهد . صفحات روزنامه ها ، ويژه نامه هاى خبى ، مجلات ، تلويزيون يا کانال هاى راديويى وبولتن هاى متفاوت همگى براى جلب توجه دنياست و البته اينترنت جهانى که گسترش آن به چند ماه بعد از خاتمه جنگ خليج فارس برمى گردد.
ما تا آن زمان راه زيادى را طى کرده ايم ولى به گفته ياکوب نيلسن که سعى در استفاده ساده از سايت هاى اينترنتى را دارد و با پيچيده کردن آنها مخالف است ، شبکه هاى اينترنتى رقباى قبلى خود را حذف کرده اند. البته اين چيزى نيست که او به دنبال آن است. او متعقد است مردمى که اخبار خود را از اينترنت مى گيرند مى توانند خيلى گسترده تر از کسانى که به روزنامه يا تلويزيون محدود شده اند به دنيا نگاه کنند.
وى مى گوي: من همواره معتقدم اينترنت يک راه فرعى براى کسب اطلاعات است اما مردم در مقوله پوشش خبرى جنگ عراق استفاده زيادى از اين وسيله جهانى کرده اند.
به گفته اين متخصص و منتقد اينترنت مشکل در جزئيات است.محدوديت شبکه هاى اينترنت از جمله زمان لازم براى باز شدن صفحات مى تواند سرعت کسب اطلاعات را کم کند. در اين مورد تلويزيون جزئيات بيشترى را به مخاطبان ارايه مى کند و به آن ها توانايى زيادى را مى دهد تا صحنه نبرد را در اتاق هاى خود مستقيما از عراق مشاهده کنند.
نيلسن مى گويد: اگر جنگ را از تلويزيون ببينيد مى توانيد تصويرى واقعى از جنگ را مشاهده کنيد.

حجم زياد اطلاعات
يلسن مى گويد: گزارش هاى ناياب خبرنگاران رسانه ها که در جنگ همراه نيروهاى آمريکايى و انگليسى بوده اند مى تواند يک چهره جديد و ناب از وقايع رايه دهد. همچنين به گفته وى در اين ماجرا مى توان از زاويه ديد خبرنگاران به ماجرا نگاه کرد.
نيلسن بر اين باور است که برنامه هاى زنده تلويزيونى مى تواند در مورد حوادث مفيد باشد. وى گزارش هاى ديگر در مورد اطلاعات سربازان ، تانک ها و چيزهاى ديگر را کم اهميت تر مى داند و فکر مى کند که در اين مورد اينترنت مى تواند مفيد تر عمل کند.
به گفته او کاربران اينترنت که اخبار را از طريق اين رسانه دنبال مى کنند بيشتر به دنبال مطالب کوتاه و خلاصه هستند و اين گونه مطالب در حقيقت يک ديد کلى نسبت به اوضاع را به دست مى دهد.
تجربه برنامه بى بى سى نيوز آنلاين نيز اين تئورى را تاييد مى کند . از آغاز جنگ عراق صفحه آخرين اخبار عراق در يک نگاه که شامل آخرين خبرهاى خلاصه عراق بود از جمله صفحات پرطرفدار خبرى اين سايت بوده که مورد توجه خيلى ها نيز قرارگرفته است

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. معرفی روش های خلاقانه برای روانشناسی دکتر هلاکویی
    ایده ها و تکنیک های نوین برای محتوا نویسی دیجیتال
    تکنیک های سریع و آسان درباره استفاده از ساب دامین

    تکنیک های ارزشمند دربارهعنوان های محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا