تکنولوژی

کمى درباره cooldisk

نام نویسنده: نرگس آقايان

بخش مقاله ITiran – ابزارهاى جديد اطلاع رسانى امروزه به نمادهايى از تکنولوژى هاى برتر تبديل شده اند به طورى که بسيارى از مردم ترجيح مى دهند براى هماهنگ شدن با انقلاب عظيم اطلاعاتى از جديد ترين فناورى هاى اطلاعاتى استفاده کنند. فناورى اطلاعات به خودى خود موجب افزايش سرعت و دقت در انتقال داده ها شده و از اين نظر بهره ورى در کارها را نيز به شکل بى سابقه اى افزايش داده است. در اين ميان وسيله هاى متعددى که درعين حجم کوچک ميزان بالايى از داده ها را در خود ذخيره مى کنند چشم هاى همه ناظران اين عرصه را خيره کرده است، يکى از اين وسايل cooldisk است.
کول ديسک دستگاه قابل حمل و نقل باى ذخيره سازى و نگهدارى اطلاعات است که پورت آن usb است.اين دستگاه با حافظه هاى مختلف از جمله (32 – 64- 128- 256-384) مگابايت توليد شده است. اين وسيله در حقيقت جاى فلاپى ديسک و يا cd درايو را گرفته چراکه به وسيله آن نيازى به درايو فيزيکى خاص نيست.
محتويات يک بسته cooldisk عبارتند از : يک سى دى نصب و کابل، کابل الحاقى usb ، بند چرمى و cooldisk.
براى استفاده از کول ديسک البته بايد درايور آن روى دستگاه مبدا و مقصد نصب شود و براى آسانى اين کار به صورت plug and play انجام مى شود.
البته هنگام نصب cd، مادربردهاى جديد به عنوان smart card reader نصب شده و حتى در قسمت my computer به عنوان يک درايو external قابل مشاهده است. در اين صورت تنها کافى است که cooldisk به پورت usb وصل شود و نيازى به نصب جداگانه درايور از طريق cd نيست.
در داخل اين دستگاه IC هاى مختلفى به کار رفته است که به عنوان يک flash memory مى توان از آن نام برد.
با کامپيوترى که پورت usb داشته باشد و داراى يکى از سيستم هاى عامل ويندوز 98 ، 2000 ، Me ، Mac os 8.6 و يا لينوکس باشد مى توانيد در هر جاى دنيا جابه جايى به دسترسى به اطلاعات خود از طريق cooldisk داشته باشيد. مهمتر انکه کلمه رمز اجازه دسترسى ديگران به مقادير داده ها و اطلاعات شما را نمى دهد که اين مساله از قابليت هاى cooldisk است و اصطلاحا محافظ پسورود ناميده مى شود.
اگر در آينده کامپيتر شما با ubs-zip به روز شود مى توانيد دستگاه تان را با cooldisk بالا بياوريد که اصطلاحا self bootable ناميده مى شود.

حداقل نيازهاى سيستم
پنتيوم 233 به بالا
درايو cd-rom که نصب نرم افزار روى آن انجام گيرد
داراى حداقل حافظه 32 مگابايت
فراهم کردن يک پورت usb
دارا بودن يک از سيستم هاى عامل ويندوز 98 ، 2000 ، Me ، Mac os 8.6 و يا لينوکس.

توضيح محصول
داراى حافظه هاى متنوع
داراى سوئيچ هاى محافظ خواندن ونوشتن(write protect)
امنيت بالا به وسيله کلمه رمز ايجام مى شود.
نگهدارى اطلاعات بيشتر از 10 سال عمر دارد.
قابليت کارکرد با سيستم هاى عامل متعدد
منبع تغذيه 4.5V تاV5.5
سرعت خواندن از pc 950K/sec
سرعت نوشتن از pc 600k/sec
سايز محصول بسته به نوع آن متفاوت است. به عنوان مثال محصولى با طول 82mm و عرض 16mm و ارتفاع 8mm و نيز سايزهاى متفاوت ديگرى در بازار موجود است.
کول ديسک داراى يک flashmemory از نوع usb است که نقل و انتقال اطلاعا را به صورت خارق العاده اى راحت مى کند. اين دستگاه شامل دو slot است و هر slot مى تواند حاوق MMC هايى با ظرفيت 16 تا 128 مگابايت باشد.
MMC=multi media card
کارت هاى MMC با ظرفيت 128 مگابايت مى تواند صدمرتبه بيشتر از فلاپى هاى 3.5 ذخيره اطلاعات داشته باشد.
شما مى توانيد همچنين همراه کول ديسک يک برنامه مجانى دريافت کنيد و با کامپيوترى که پورت usb و اتصال به اينترنت داشته باشد ، ارسال و دريافت ايميل هايتان را در هر جايى انجام دهيد . تمام ايميل هاى شما و تمام عکس ها و متعلقات آن ها در cooldisk ذخيره مى شود.

منابع و ماخذ:
www.tomshardware.com
www.sun2k.com
www.golem.de
www.mediamaster.com
www.compuport.co.za
www.twnic.net
www.hipernex.com
www.outsmarted.com
www.zoltrix.com
www.expercom.com

*کارشناس کامپيوتر بانک کشاورزى

naghayan@yahoo.com

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. هشدارها و توصیه ها درباره سایت ها که باید حتمادر نظر بگیرید
    نکات ارزشمند و تجربه شده درباره ویدیو اینستاگرام
    راهکار ها و تکنیک های هوشمندانه برای سایت‌های تبلیغاتی رایگان (با مثال های آموزشی)

    هشدارها و توصیه ها دربارهسهولت خواندن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا