تکنولوژی

سايت اينترنتى تلويزيون الجزيره هک شد

بخش خبر ITiran – سايت اينترنتى شبکه خبرى الجزيره مورد حمله اينترنتى قرار گرفت.
به گزارش بى بى سى روز گذشته برخى از بازديد کنندگان از اين سايت به سمت يک سايت با محتوى پورنوگرافى منحرف مى شدند و برخى ديگر نيز تصوير پرچم آمريکا را مشاهده مى ردند که روى آن نوشته شده بود” اجازه بدهيد آزادى طنين انداز شود”.
احتمال مى رود اين سايت که به دو زبان عربى و انگليسى فعاليت مى کند به دلى نشان دادن تصاوير آمريکاييان دربند و يا کشته شده به اين حمله اينترنتى گرفتار آمده باشد.
تلويزيون الجزيره اين حمله الکترونيکى را نقض آزادى هاى مطبوعاتى دانست.
سايت اينترنتى الجزيره به دليل اين حمله دچار اختلالاتى نيز شد اما متخصصان پيش بينى کردند که اين سايت به زودى فعاليت عادى خود را از سر خواهد گرفت.
به گفته عبدل العزيز المحمود سردبير بخش آنلاين الجزيره سرور سايت الجزيره به دليل اين حمله “خارج از سرويس سازى” متوق شد اما خيلى زود مشکلات آن برطرف و دوباره به کار خود ادامه داد.
گروهى که سايت الجزيره را هک کرده اند ظاهرا آمريکايى اند و نام خود را ميليشياى آزادى بخش ارتش سايبر ناميده اند آنها بازديد کنندگان سايت الجزيره را به يک صفحه و همچنين يک سايت پورنوگرافى هدايت کرده اند.
به گفته جهاد على بلوت سخنگوى الجزيره اين اقدامى بدون شک با حمايت قدرت قابل نفوذى در اينترنت صورت گرفته است. وى ابراز اميدوارى کرد که سايت عربى الجزيره خيلى زود فعاليت خود را از سر گيرد ولى سايت انگليسى ممکن است به هفته ها زمان نياز داشته باشد.
شبکه الجزيره که از قطر مديريت و سازماندهى مى شود هم کنون پرنفوذترين و محبوب ترين شبکه تلويزيونى ميان ملت عرب است . چند روز قبل نشان دادن تصاوير آمريکايى هاى کشته شده و يا اسير در جنگ عراق خشم آمريکايى ها و انگليسى ها را برانگيخت . سايت اينترنتى الجزيره در http://www.aljazeera.net قرار دارد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. ترفند های نوین برای تکنیک سئو کلاه سفید که حتما باید بدانید
    راهکار ها و تکنیک های هوشمندانه برای گوگل آنالاتیک | نظرات تایید شده
    آموزش قدم به قدم از مبتدی تا پیشرفته درباره شغل تولید محتوا

    مرام نامه و ارزش های میلاد سئو

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا