تکنولوژی

رکورد سرعت اينترنت شکسته شد

بى بى سى – دانشمندان توانسته اند با انتقال 7/6 گيگابايت اطلاعات از فاصله 10987 کيلومترى يعنى از “سانى ويل” در آمريکا تا آمستردام در هلند، رکور جابه جايى داده ها در اينترنت را بشکنند.
جا به جايى اين اطلاعات که از نظر حجم معادل دو فيلم بلند با کيفيت دى وى دى بود با سرعت 923 مگابيت در ثانيه يا 3500 برابر بيشتر از سرعت ارتباط هاى سريع خانگى (broadband) انجام شد.
خود ارتباط سريع خانگى حدود ده برابر ارتباط معمولى به طريق “dial up” سرعت دارد.
“لس کوترل”، از شرکت خدمات رايانه اى “مرکز شتاب دهنده خطى استانفورد” با اشاره به کاربردهاى بالقوه اين سيستم، به عنوان نمونه گفت که پزشکانى که بخواهند از مکان هاى مختلف در مورد آنژيوگرافى عروق قلبى يک بيمار و راه هاى درمان وى گفتگو کنند، و يا در صورت بروز يک فاجعه کارشناسانى ک بخواهند در مورد برنامه هاى کمک رسانى به تبادل اطلاعات بپردازند، مى توانند از اين سيستم استفاده کنند.

نسل آينده
اين اطلاعات از طريق شبکه اينترنت 2 منتقل شد. اين شبکه توسط کنسرسيومى از 200 دانشگاه که با هم براى طراحى و اجراى اينترنت نسل آينده تلاش مى کنند، اداره مى شود.
اين دانشگاه ها در صدد ايجاد ارتباط و خدمات رسانى به موسسه هاى تحقيقاتى و آموزشى از طريق جا به جايى اطلاعات با سرعت بسيار بالا هستند، يعنى سرعتى که امکان انتقال صدها مگابايت اطلاعات را به صورت فورى بدهد.
يک استاد دانشگاه و از دست اندرکاران اين پروژه گفت که هم اکنون آزمايش هايى در مورد ذخيره اطلاعات درحد پتابايت (واحد اندازه گيرى اطلاعات معادل يک ميليون گيگابايت) در دست انجام است و انتظار داريم که اين ميزان تا دهه آينده 1000 برابر شود.
در جريان اين تحقيقات شرکت مرکز شتاب دهنده خطى استانفورد بزرگترين پايگاه اطلاعاتى شناخته شده را که هر روز معادل يک ترابايت (1000 گيگابايت) بر حجم آن افزوده مى شود، ايجاد کرده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. راهکارها و ترفندهای هوشمندانه برای دعوت به اقدام | آپدیت شده ۱۴۰۲ گفت:

    راهکار ها و تکنیک های نوآورانه برای نکات طراحی سایت | آپدیت جدید ۱۴۰۲
    دستور العمل جامع و کامل برای سولات متداول کاربران
    روش های کلیدی برای طرح اینستاگرام

    معرفی تکنیک های خلاقانه برای گوگل پادکست که باید در نظر بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا