تکنولوژی

معاون پارلمانى وزير پست: وزارت پست با قاچاقچيان مخابرات برخورد مى‌كند

ايسنا – عده‌اى اقدام به قاچاق مخابرات مى‌كنند كه وزارت پست، تلگراف و تلفن براساس مصوبه‌اى كه شوراى عالى انقلاب فرهنگى، با اين افراد برخورد مى‌كند و در آينده شاهد حساسيت بيشترى از سوى مخابرات در اين زمينه خواهيم بود.
قاسم رمضانپور نرگسى، معاون حقوقى،پشتيبانى و امور مجلس وزارت پست، تلگراف و تلفن در گفت‌وگو خبرنگار سرويس IT ايسنا، با بيان اين مطلب، اظهار داشت: با افتتاح دفاتر خدمات ارتباطى بخشى از خدمات وزارت پست، تلگراف و تلفن را به بخش خصوصى واگذار كرده‌ايم. اين حركت در برنامه سوم توسعه به اجرا درآمده است و برخى از فعاليت‌ها، تحت عنوان آزادسازى، اداره مستقيم وزارت پست و برخى با عنوان خصوصى‌سازى با اداره مستقيم مشتركان به بخش خصوصى واگذار شده است.
وى افزود: ارايه خدمات بخش خصوصى از ارديبهشت ماه آغاز شده است، كه هم اكنون با تشكيل كميته بررسى مشاور خارجى، حوزه اختيارات اين بخش را افزايش داده‌ايم.
وى در مورد نحوه استخدام مشاور خارجى، گفت: وزارتخانه با دستور وزير و اخذ مجوز از شوراى اقتصاد اقدام به انتخاب يك مشاور خارجى كرده است، كه با فراهم شدن شرايط درخواستى اين مشار و مطالعاتى كه بر روى سيستم مخابراتى در تهران و شهرستان‌ها داشته فعاليتش را آغاز كرده‌است و اميدواريم با ورود تجهيزات درخواستى از خارج از كشور، خدمات‌دهى اين وزارت خصوصا در زمينه‌ تلفن همراه بهبود يابد.
معاون پارلمانى وزارت پست در خصوص حساسيت مخابرات نسبت به مراكز اينترنتى و ISPها، گفت: على‌رغم جنجال‌هايى كه در اين رابطه در مطبوعات و ارگان‌هاى خبرى ايجاد شده است، مخابرات كشور هيچ حساسيتى در رابطه با فعاليت مراكز ISP ندارد و حتى به متقاضيان واجد شرايط براى تاسيس اين مراكز، امكانات تشويقى و اعتباراتى تخصيص داده است.
وى افزود: هم اكنون بيش از 400 مركز ISP و 20 مركز ICP در كشور راه‌اندازى ‌شده و با توافق وزارتخانه با مجلس شوراى اسلامى و دولت مقرر شده است كه در سال 82، 400 ميليارد ريال از جابجايى منابع شركت‌ها در اختيار سيستم بانكى قرار گيرد تا اين مراكز توسعه يابد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. نکته های بسیار مهم درباره قیمت رپورتاژ
    نکات تجربه شده درباره اهمیت چک لیست نگارش
    راهنمای کامل درباره سئو و دیجیتال مارکتینگ که باید در نظر بگیرید

    آموزش گام به گام از مبتدی تا پیشرفتهطراحی کارت ویزیت وکیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا